شیروان - خبرگزاری مهر: امام جمعه شیروان بر لزوم تبیین و گسترش فرهنگ فاطمی در جامعه در زمینه های مختلف تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری عصر دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی شهرستان شیروان که در راستای برنامه ریزی برای ایام دهه فاطمیه در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، عنوان کرد: لازم است فرهنگ فاطمی بیش از گذشته در زمینه های مختلف زندگی از جمله حجاب و عفاف تبیین شده و در جامعه گسترش یابد.

وی افزود: باید به گونه ای عمل کنیم که در سایه جلسات فاطمیه حجاب، اخلاق، سبک زندگی، قانون مداری، بهداشت و سلامت ما نیز درست شود.

حجت الاسلام کوثری با یادآوری فعالیت هیئت های مذهبی شهرستان شیروان در دهه اول فاطمیه، با قدردانی از اعضای این هیئت ها، اظهار داشت: باید برنامه و راه کارهای مناسبی جهت هدایت بیشتر جوانان به این هیئت ها ارائه و اجرا شود.

وی برپایی ایستگاه های صلواتی و ماشین نویسی را از جمله برنامه های دهه فاطمیه دوم در شیروان عنوان نمود و گفت: برنامه های عزاداری در مساجد و هیئت های مذهبی نیز همچون روال گذشته با شکوه برگزار خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال با نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: حماسه سیاسی سال جاری با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا گره خورده و در 24 خرداد ماه سال جاری مردم با حضور حداکثری خود بار دیگر مشت محکمی بر دهان دشمنان انقلاب و نظام خواهند زد.

حجت الاسلام کوثری اضافه کرد: همه دستگاه های اجرایی و مراکز آموزشی باید با برگزاری جلسات متعدد، راهکارهای تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مورد نظر رهبری را بررسی و اجرا نمایند.