در پی وقوع انفجار تروریستی در دمشق، احزاب و اتحادیه ها و تشکل های مختلف این کشور، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستها، آن را نشانگر کینه توزی تروریستها با مردم سوریه دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، حزب بعث سوریه ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی در محوطه "سبع بحرات" و "طلعة الشهبندر" واقع در دمشق که بیش از 100 کشته و زخمی به جا گذاشت، تاکید کرد: این جنایتهای وحشیانه کینه توزی تروریستها نسبت به ملت سوریه را نشان می دهد.

وی طی بیانیه ای اظهار داشت: ملت سوریه هرگز جنایتهای تروریستها را فراموش نخواهد کرد. حزب بعث همچنین این جنایتها را نشان دهنده شکست تروریستها در برابر ارتش سوریه عنوان کرد.

از سوی دیگر اتحادیه کشاورزان ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی امروز دمشق، این جنایت را گواه شکست و ناتوانی گروههای تروریستی در خدشه وارد کردن به وحدت ملت سوریه ارزیابی کرد. اتحادیه صنعتگران سوریه نیز تاکید کرد انفجار تروریستی امروز، عملی بزدلانه و نشان دهنده اندیشه تکفیری است که در پس آن سران فتنه و جیره خوار آمریکا و اسرائیل قرار دارند.

همچنین اتاق بازرگانی سوریه طی بیانیه ای اعلام کرد: در پیش گرفتن شیوه انفجار خارج از فرهنگ و همزیستی ملت سوریه است و این اقدام تروریستها در همه ادیان غیر قابل پذیرش است.