فرهاد شاهمیری که یکی از داوران ایرانی در رقابت‌های پیش روی لیگ جهانی است در آستانه قضاوت در این مسابقات کارت داوری FIVB خود را از فدراسیون جهانی دریافت کرد تا نخستین داور ایرانی باشد که موفق به دریافت این کارت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، FIVB یک سطح بالاتر از درجه بین‌المللی و به واقع بالاترین درجه برای داوران والیبال به حساب می‌آید. ضمن اینکه در سطح جهان و آسیا تعداد معدودی از داوران موفق به کسب کارت قضاوت در چنین سطحی می‌شوند  طوریکه در حال حاضر چهارده یا پانزده داور والیبال در سطح جهان دارای این کارت قضاوت هستند. 

فرهاد شاهمیری هم نخستین داور ایرانی است که موفق به کسب کارت FIVB در این سطح شده است. این داور که از 11 سال پیش قضاوت در سطح جهانی را آغاز کرده و تاکنون 83 رویداد جهانی در سطوح مختلف را قضاوت کرده است به واسطه حضور متداوم در سطح جهانی، کسب نمره بالای 95 در این مسابقات و میزان رضایتمندی بالای کمیته داوران فدراسیون بین‌المللی والیبال، بعد از رسیدن به درجه بین‌المللی، موفق به کسب کارت FIVB شده است.

به گفته شاهمیری، وی چهارمین داور در سطح آسیاست که چنین کارتی دریافت کرده است. پیش از این از سوی فدراسیون جهانی برای داورانی از قطر، ژاپن و چین کارت FIVB صادر شده بود.

شاهمیری در حالی کارت قضاوت FIVB خود را از فدراسیون جهانی دریافت کرده که در آستانه اولین قضاوت در رقابت های لیگ جهانی مردان قرار دارد.