بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: در طول سال گذشته بيش از 500 هزار نفر در مسابقات آنلاين كتابخواني در اين استان شركت كردند.

علي رحيمي در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: در طول سال 91 در مجموع حدود 200 مسابقه کتابخوانی آنلاین و مکتوب برای گروه های هدف مختلفی از جمله دانشجویان و طلاب، نظامیان، بانوان، دانش آموزان و معلمین و ... در خراسان شمالي برگزار شد.

وي با بيان اينكه بسياري از اين مسابقات در سطح ملي و همزمان با ديگر استان هاي كشور برگزار مي شد، اظهار داشت: بر اساس آمار در طول سال گذشته در خراسان شمالي در مجموع 538 هزار و 870 نفر در مسابقات آنلاين كتابخواني شركت كرده اند.

رحيمي با اشاره به اينكه اين مسابقات به همت نهاد كتابخانه هاي عمومي در سطح دو هزار و 429 شهر در سراسر كشور برگزار شده است، تصريح كرد: اكثر شهرهاي خراسان شمالي از نظر ميزان شركت كننده در اين مسابقات در رده زير 100 قرار دارند و بجنورد نيز در اين زمينه رتبه هفتم كشور را كسب كرده است.

وي اضافه كرد:  بر اساس آمار ارائه شده در اين مسابقات، در بجنورد 199 هزار و 982 نفر، در اسفراين 159 هزار و 157 نفر، در فاروج 91 هزار و 945 نفر، در شيروان 33 هزار و 145 نفر و در ديگر شهرهاي خراسان شمالي نيز هر كدام حدود 10 الي 20 هزار نفر در مسابقات آنلاين كتابخواني نهاد كتابخانه هاي عمومي در سال 91 شركت كرده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی برگزاری این مسابقات را در راستای هدایت محتوای مطالعه در جامعه برشمرد و افزود: مسابقات کتابخوانی فوق الذكر در قالب های چکیده نویسی، نویسندگی، کتابخوانی، مسابقه نقاشی برای کودکان، جدول شناسی و ... برگزار شده است.