رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام یحیی زاده نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی وی را نماینده ای موثر، پرکار، آرام و نجیب خواند .

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام یحیی زاده، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان و خانواده آن مرحوم گفت: امروز روز بسیار سخت و ناگواری برای همه نمایندگان است زیرا یکی از همکاران و رفقای دوست داشتنی، خلیق و پرکار خود را از دست دادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرحوم یحیی زاده در سالهای متوالی که در مجلس حضور داشت چه در کمیسیون فرهنگی و  چه در کمیسیون اقتصاد همیشه شخصیتی موثر، پرکار، آرام و نجیب بود.

لاریجانی با اشاره به رفتار صمیمانه و اخلاقی یحیی زاده در مجلس به نمایندگان توصیه کرد نگاه و سلوک وی را در موضوعات مختلف ادامه دهند.

وی ادامه داد: ما امروز همه به خاطر فقدان این عزیز عزادار هستیم و امیدواریم در ایام فاطمیه حضرت فاطمه زهرا (ص) ایشان را دریابد و با اولیای خود محشور کند.

لاریجانی گفت: برای این عزیز علو درجات را آرزو می کنیم و به خانواده ایشان تسلیت می گوییم و امیدواریم آقازاده های ایشان راه ایشان را پی گیری کنند.

وی در پایان به مردم استان یزد  و حوزه انتخابیه حجت الاسلام یحیی زاده نیز تسلیت گفت.

بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم پسر حجت الاسلام یحیی زاده گفت: پدرم به حضرت زهرا (س) ارادت خاصی داشتند و در ایام فاطمیه در محل زندگی خود مجلس عزاداری برگزار می کردند. تقارن ارتحال ایشان با ایام فاطمیه برای ما معنا دارد. ان شاء الله اهل بیت ایشان را در جوار رحمت الهی میزبان باشند.

وی ادامه داد: در وصیتی که از ایشان برجای مانده اولین نکته پیروی از ولایت فقیه است ان شاء الله همکاران ایشان منش و سلوک ایشان را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، مراسم تشییع پیکر حجت الاسلام یحیی زاده با حضور نمایندگان، کارمندان مجلس شورای اسلامی، خبرنگاران، خانواده ایشان ، فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد.

پیکر آن مرحوم پس از تشییع در خیابان های اطراف مجلس به حوزه انتخابیه شان برای تدفین انتقال یافت.