اراک-خبرگزاری مهر: سرپرست اداره اوقاف وامورخیریه خنداب ازحرکت کاروان پياده «سوگواره یاس نبوی» از شهر جاورسيان به سمت امامزاده ابراهيم(ع) نوده خبرداد و گفت: مردم این شهرستان درسوگ یاس نبوی عزادار می شوند.

حجت الاسلام سیدمرتضی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهرضمن اعلام این خبر افزود: کاروان پياده متشکل از عاشقان اهل بيت (ع) 25 فروردين ماه، از شهر جاورسيان به سمت مزار امامزاده ابراهيم حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه در اين کاروان اقشار مختلف مردم اعم از مرد و زن و پير و جوان حضور خواهند داشت٬ گفت: پنجمين سال متوالی است که در ايام سوگواره ياس نبوی، کاروان پياده به منظور عرض ارادت و تسليت به جهت شهادت آن بانوی بزرگوار به سمت امامزاده ابراهيم (ع) حرکت می کنند.

سرپرست اداره اوقاف وامورخیریه خنداب اضافه کرد: این کاروان ساعت ۹صبح روز يكشنبه، با به اهتزاز در آوردن پرچم های سبز و سياه فاطمی و در ميان ذکر و مناجات های کاروانيان قدم در مسير راه جاورسيان (خانقاه) تا نوده می نهند.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار کرد: در طول مسیر برنامه های فرهنگی از جمله عزاداری و نوحه خوانی، ختم صلوات و اذکار، توزيع سوگنامه و احاديث اهل بيت (ع) و ... اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مسير با توزيع صبحانه و چای از کاروانيان پذيرايی و پس از رسيدن به امامزاده و زيارت و عرض ارادت و عزاداری، از فيض حضور در نماز جماعت در جوار حرم امامزاده بهره مند می شوند.

سرپرست اداره اوقاف وامورخیریه خنداب تصریح کرد: بيشتر شرکت کنندگان این سوگواره را بانوان و از نظر سنی نوجوانان به خود اختصاص می دهند.