بهارستان - خبرگزاری مهر: رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان، افزایش نظارت بر بوفه های مدارس به خصوص مدارس ابتدایی را خواستار شد و بر این مهم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله نوحی بعدازظهر گذشته در مراسم گرامیداشت هفته سلامت در دبستان دخترانه قدر نسیم شهر در جمع آموزگاران و دانش آموزان این دبستان با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت با شعار محوریت کنترل فشار خون اظهار داشت: در تعالیم اسلامی بر حفظ سلامتی و نشاط تاکید بسیار شده است که باید این مهم از سوی معلمان به دانش آموزان منتقل شود.

وی افزود: تغذیه صحیح و ورزش مستمر تاثیر بسزایی در سلامتی و شادابی افراد دارد که تغذیه صحیح در خانواده شکل می گیرد و باید والدین با تغذیه فرزندان به خصوص دانش آموزان توجه ویژه داشته باشند.

این مسئول همچنین ضمن تأکید بر نظارت بر بوفه های مدارس، به دانش آموزان نسبت به تهیه خوراکی های مفید از اینگونه اماکن مطمئن توصیه کرد تا از مصرف خوراکی های غیرمجاز و غیربهداشتی خودداری کنند.

نوحی با اشاره به شعار هفته سلامت در سال جاری، بر جدی گرفتن فشارخون در افراد مسن تاکید کرد و گفت: مصرف کم نمک در غذاها از راه های افزایش سلامتی و کاهش ابتلا به فشارخون است.

در بخشی از این مراسم که با حضور مسئولان شبکه بهداشت شهرستان بهارستان برگزار شد، از دانش آموزان بهداشتیار دبستان قدر تقدیر شد همچنین پیش از اجرای این مراسم، دانش آموزان در گروه های مختلف با تغذیه صحیح و خوراکی های سالم و مفید در وعده صبحانه آشنا شدند.

برچسب‌ها