اراک - خبرگزاری مهر: رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست واحد اراک گفت: تشکیل شورای حماسه سیاسی و اقتصادی در اولویت مسئولین استان قرار گیرد.

ملک سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این شورا با عضویت نهادهای مهم استان، جامعه دانشگاهیان و نخبگان در استان تشکیل شود تا بتوان منویات مقام معظم رهبری را محقق نماید.

وی اظهارداشت: این نهادها با حضور در این شورا می‌توانند به ایفای نقش فرهنگی و سیاسی خود در راستای فراهم نمودن زمینه مشارکت بیش از پیش مردم در انتخابات بپردازند.

سلیمانی با بیان اینکه دانشگاهیان در سال حماسه سیاسی و اقتصادی اقدامات هوشمندانه ای برای انتخابات ریاست جمهوری دارند تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری رسیدن به توسعه علمی نیازمند انقلاب فرهنگی در جامعه است به طوری که توسعه علمی منحصر به مراکز علمی و تحقیقاتی کشور نیست و همه آحاد مردم باید سهمی از آن داشته باشند.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیروزی کم نظیر سیاسی مردم مسلمان ایران در مقابل تحریم های بی سابقه استکبار جهانی اظهار داشت: نماد این پیروزی در راه پیمایی دشمن شکن 22 بهمن ماه جلوه گر شد و مردم مسلمان و انقلابی ایران ایستادگی و پیروزی خود را به رخ جهانیان کشیدند.

سلیمانی افزود:در حوزه علم و فن‌آوری، سال 1391 موفق ترین سال علمی کشور بود و علیرغم تحریم های شکننده دشمن، دانشمندان و محققان متعهد کشور موفق شدند در حوزه تولید علم جایگاه کشورمان را نسبت به سال 1390 ارتقا داده و جایگاه شانزدهم از بین 50 کشور تولید کننده علم را کسب نمایند بطوری که ایران نسبت به کشورهایی مانند سوئیس، روسیه و سوئد در جایگاه بالاتری قرار گرفت.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: خوشبختانه درحوزه فن آوری نیز توفیقات بزرگی نصیب جامعه علمی کشور شد که از جمله می توان به پیشرفت های قابل توجه در حوزه های علمی هوافضا، پزشکی، داروسازی، هسته ای ، سلول های بنیادی، سلول درمانی و ... اشاره کرد.

سلیمانی در ادامه با اشاره به فعالیت و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته گفت: با توجه به تغییر مدیریت در این مجموعه بزرگ علمی در مدت کوتاه یکسال نمی شود در خصوص عملکرد این مجموعه اظهار نظر کرد چرا که این زمان کم، بیشتر صرف مطالعه و شناخت عمیق‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی شده است.

راه‌اندازی معاونت راهبردی برای رصد افق های دور در دانشگاه آزاد اسلامی

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی معاونت راهبردی در دانشگاه آزاد اسلامی برای رصد افق های دور در دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین راه اندازی دفتر نظارت و ارزشیابی در واحدهای دانشگاهی برای بررسی نقاط ضعف و قوت حائز اهمیت و ضروری است.

سرپرست واحد اراک اقدامات صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1391 را قابل توجه دانست و توجه ویژه به امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از جمله افزایش بودجه فرهنگی، ارتقاء دفاتر فرهنگ اسلامی به معاونت فرهنگی و تصویب طرح جامع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی؛ توجه و تأکید ویژه ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی بر تحقق کیفیت بخشی به فعالیت های مختلف دانشگاه از جمله آموزش و پژوهش و بهبود ساختار سازمانی دانشگاه که با تشکیل هیأت امنای استانی در راستای تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به دانشگاه‌های استان همراه بود را از جمله اقدامات مهم دانشگاه در سال 1391 برشمرد.