نیروی هوایی آمریکا شش دستگاه سایبری را به عنوان سلاح های جدید خود معرفی کرد. هایتن همچنین اذعان نمود نیروی هوایی قصد دارد قدرت سایبری خود را تا شش هزار نفر افزایش دهد. این رقم 900 پرسنل نظامی را هم شامل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این اقدام برای جلوگیری از به هدر رفتن بودجه و صرفه جویی در پنتاگون ( وزارت دفاع آمریکا) انجام می شود.

به گفته ژنرال "جان هایتن" معاون فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده، این سلاح های جدید می تواند به عملیات های سایبری کمک کند چرا که ارتش امریکا به دنبال هماهنگ شدن با تغییرات جدید فضای جدید جنگی است.

هایتن اعتقاد دارد طراحی های اخیر به عنوان سلاح های سایبری می تواند مفید باشد. به گفته وی نیروی هوایی آمریکا در حال کار بر ادغام توانایی های سایبری با سایر سلاح هاست، هایتن به جزئیات این برنامه اشاره ای نکرد.

پنتاگون در سال های اخیر بر روی توسعه توانایی های سایبری خود به منظور مقابله با حملات سایبری کشورهای دیگر فعالیت داشته است.

این تجهیزات در حالی به عنوان سلاح های جدید نیروی هوایی آمریکا معرفی شده اند که نیروی دریایی این کشور نیز از سال آتی یک جنگ افزار جدید لیزری را بر روی ناوهای خود مستقر خواهد کرد.