کرمانشاه - خبرگزاری مهر: نماينده ولي فقيه و امام جمعه استان کرمانشاه ، گفت: هنرقوي ترين رسانه در انتقال مفاهيم اجتماعي و اخبار است لذا هنرمندان کرمانشاهی باید به معرفی کرمانشاه با زبان هنر بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر،  آيت الله مصطفی علماء ظهر سه شنبه در ديدار با هنرمندان استان کرمانشاه که به مناسبت هفته هنر در بيت امام جمعه برگزار شد، گفت: هنر فطري،  جزو ذات انسان و هديه اي الهي است.

وی افزود: هنر در انسان دروني است و چيزي نيست كه از خارج به انسان اضافه شود و هنرمندکسی است که هنر دروني خود را پرورش مي دهد.

آیت الله علما ادامه داد: در بيان زيبايي هاي طبيعت هر كس به ديد هنري خود پاسخ مي دهد واين جواب ها، بيان هنر طبيعت است كه از هنر دروني انسان سرچشمه گرفته و خلقت انسان توام با هنري دروني و بيروني است.

وي گفت: اگر هنر ، هنرمند با معنويت توام باشد موجب ماندگاري هنر مي شود .

وي با اشاره  به اشعار حافظ و سعدي، گفت: آنچه هنر را ماندگار مي كند معنويت است و هنر نمايشي شهيد آويني نيز از جمله هنر هاي ماندگار بوده  به صورتی که رهبر انقلاب از اين شهيد بزرگوار به عنوان سيد اهل قلم ياد كرده است .

امام جمعه  استان کرمانشاه درادامه سخنانش، پيروزي انقلاب را مديون هنر رهبري امام (ره) دانست و گفت: انقلاب با مديريت هنرمندانه امام خميني (ره)  هدايت  و رهبري شد وایشان هنرمندانه انقلاب را به سر انجام  رساند .

وي در خصوص انتقال مفاهيم و پيام هاي اجتماعي به وسیله هنر گفت: قوي ترين رسانه انتقال مفاهيم توسط توسط يك كار هنري است كه بسيارتاثيرگذار تر از هزاران سخنراني است .

وي ادامه داد: هنرمندان آزاد در طول تاريخ در مقابل دولت ها ايستاده و حقايق را براي مردم بازگو كرده و مي كنند.

نماينده ولي فقيه وامام جمعه استان کرمانشاه  قرآنن  را هنر خالق هستي بيان كرد  و گفت: قرآن تنها يك نشانه و آيه نيست بلكه هنر پروردگارعالم است، اين نشانه  و آيه انسان را به سر منزل مقصود مي رساند.

آيت الله علماء با ذكر اينكه هنرمندان بايد درزمينه هاي مختلف هنري درانتقال مفاهيم قرآني كوشا باشند، گفت: هنرمندان كرمانشاهي بايد توجه داشته باشند همانطور كه رهبر معظم انقلاب  تاكيد داشتند كه كرمانشاه بايد معرفي كرد، مسئوليت دارند كه به  وسيله هنر خود در معرفي كرمانشاه كوشا باشند .

وي در ادامه هنر مردم كرمانشاه را در وقفيات خوب مردم اين شهر دانست، گفت: اين موقوفات دررابطه با خدمات رساني به زائرين سيد شهداء صورت گرفته است.

وی افزود: امروز بايد كرمانشاه را از ابعاد مختلف  و بيان حقوق شهداء، جانبازان، آزادگان و مردم كه در طول هشت سال دفاع مقدس با اهداء جان و مال و فرزندان خود از اين مملكت دفاع كردند، با زبان هنر و در قالب رشته هاي هنری مختلف معرفي كرد.

درادامه اين ديدار رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با بيان اينكه  بايد با استفاده از گفتمان ادب و هنر اسلامي معرفی و جریان سازی شود، گفت: حماسه سیاسی ملت ایران از 15 خرداد سال 42 که بنای انقلاب گذاشته شد آغاز شده است و حوزه هنري به عنوان يك پايگاه هنري در راستاي پيشبرد برنامه ها ي هدايت گرانه انقلاب اقدامات خوبي داشته است .

عباس سروری افزود: روز هنر انقلاب اسلامی از امروز 20  فروردین ماه در کرمانشاه برگزار شده و از جمله برنامه این هفته  می توان به  برگزاری دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه،  نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه عکس، عصر شعر و قصه، همایش هنرهای تجسمی و نمایش آثار برگزیده از مجموعه روایت فتح در سالن مهر حوزه هنری اشاره کرد.

وی در پایان گفت: تمامی برنامه های ذکر شده، نگاهی ویژه به موضوع نیم قرن اندیشه انقلاب اسلامی داشته و قصد در ترویج و شناساندن تمامی ابعاد هنر اسلامی در زوایای اجتماعی و حتی دنیای خارج از اسلام و اثرات آن دارد.