برخی شخصیتهای مصری با غیر قابل توجیه خواندن نگرانی ها در خصوص آنچه نفوذ شیعه در مصر خوانده شده، به طرح دیگاههای خود در خصوص رابطه ایران و مصر پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه البوابه الاهرام در گزارشی به برخی نقطه نظرات درباره روابط مصر و ایران پرداخته و آورده است: با وجود حضور هیئتی گردشگری از ایران و قبل از آن دیدارهای سیاسی در سطوح عالی همچنان نگرانی ها درباره نفوذ شیعه در مصر وجود دارد، اما برخی مبلغان، حقوقدانان و سیاستمداران این نگرانی را کم اهمیت توصیف کرده اند.

علی السالوس رئیس هیئت شرعی حقوق و اصلاحات در مصر معتقد است: دیدار احمدی نژاد از قاهره، صرفا یک سفر رسمی بود و نمی توان گفت که این سفر اثر مثبت بر تلاشهای نزدیکی میان سنی و شیعه داشته باشد.

وی با ادعای اینکه تقریب میان شیعه و سنی امکان ندارد، به تکرار ادعاهای شیخ الازهر در جریان دیدارش با رئیس جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

این در حالی است که ممدوح الشویحی رئیس کمیته حقوق بشر وابسته به اتحادیه وکلای مصری گفت: امور طبیعی که بر هیچ سیاستمداری پوشیده نیست قطع نشدن روابط با دیگر کشورهاست. وی افزود: اگر اختلافی وجود دارد باید از طریق گفتگو حل شود به ویژه اینکه اشتراکات فرهنگی و اعتقادی وجود داشته باشد.

الشویحی بیان کرد: ایران جایگاه مهمی دارد و این بر کسی پوشیده نیست. ایران طرفداران و پیروانی فکری و فرهنگی در کشورهای عربی و اسلامی دارد و این موضع اهمیت ارتباط و همکاری را بیشتر روشن می کند، به ویژه که حل بسیاری از مشکلات و بحرانها با اعتماد سازی میسر می شود. تفکر تحریم یک تفکر قدیمی است که بی نتیجه بودن و ناهمگون بودن آن با مقتضیات زمانه را نشان می دهد.

از سوی دیگر محمد ابراهیم عضو جمعیت زندانیان و بازداشت شدگان سیاسی در مصر گفت: روابط سیاسی با کشورها سقف مشخصی ندارد .