اراک – خبرگزاری مهر: رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیازمند کاندیداتوری افراد ولایتمدار و دیندار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن آصفری ظهر سه شنبه با بیان این مطلب در همایش هیات های نظارت بر انتخابات شوارهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی افزود: داوطلبانی که قصد شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارند باید دیندار، ولایت مدار، قانونمدار و دردمند مردم باشند تا بتوانند با درک شرایط و مشکلات پیش روی مردم در راستای حل مشکلات پیش روی آنها گام بردارند.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات سالم و پرشور در استان مرکزی گفت: باید تلاش کرد افراد دارای صلاحیت وارد انتخابات شوند و از ورودد افرادی که دنبال زرو زور و مقام هستند به این انتخابات باید جلوگیری شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ادامه از فعالیت 34 هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی خبر داد و گفت: این هیات ها در مناطق 34 گانه استان مرکزی مستقر خواهند شد.

آصفری با بیان این که شوراهای اسلامی شهر و روستا در تمامی مناطق شهری و روستایی دارای سکنه استان مرکزی برگزارمی شود گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای انتخاب 3 عضو اصلی در روستاهای دارای تا  یک هزار و 500 نفر جمعیت، انتخاب 5 عضو در روستاهای دارای یک هزار و 500 نفر به بالا، انتخاب 5 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل در شهرهای تا 20هزار نفر جمعیت، انتخاب 7 عضو اصلی و 3 عضو علی البدل در شهر های از 20 هزار تا 50 هزار نفر جمعیت، انتخاب 9 عضو اصلی و 4 عضو علی البدل در شهرهای 50 هزار تا 100 هزار نفر جمعیت، انتخاب 11 عضو اصلی و 5 عضو علی البدل در شهرهای 100 هزار تا 200 هزار جمعیت و انتخاب 13 عضو اصلی و 6 عضو علی البدل در شهرهای دارای 200 هزار تا 500 هزار نفر جمعیت برگزار می شود.

وی با اشاره به آغاز تائید صلاحیت معتمدین هیات  نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز 21 فروردین ماه جاری بیان داشت:  فرمانداران و بخشداران بایداعضای هیات های اجرایی ستاد انتخابات خود را معرفی کنند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی تاکید کرد: تائید صلاحیت اعضای هیات های اجرایی باید با دقت صورت گرفته و دراین مسیر با آبروی کسی بازی نشود.