وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه مشابه برای رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل ضمن محکوم کردن انفجارهای تروریستی که دیروز رخ داد، تاکید کرد: انفجارهای تروریستی به شیوه ای هدفمند در میان تروریستها تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه در پی انفجارهای تروریستی که دیروز در میدان سبع بحرات و منطقه الشهبندر دمشق رخ داد و منجر به کشته و زخمی شدن دهها نفر در شهروندان سوری شد، دو نامه مشابه به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ارسال کرد.

در این نامه ها آمده است: انفجارهای انتحاری  که در محله های دمشق و سایر مناطق سوریه رخ داد همچنان به عنوان شیوه ای هدفمند در میان گروههای مسلحی که تحت حمایت تسلیحاتی و لجستیکی کشورهای منطقه هستند، تبدیل شده است. همچنین این حمایت سبب شده تا گروههای مسلح ضوابط و قوانین را نادیده بگیرند و در سایه معیارهای دوگانه ای که برخی از کشورها در تعامل با تعهدات خود در خصوص مبارزه با تروریسم بین المللی در پیش گرفته اند، همچنان مورد بازخواست قرار نگیرند.

وزارت امور خارجه سوریه در ادامه نامه خود آورده است که این کشور در نامه های پیشین خود به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل تاکید کرده بود که موفقیت آمیز بودن حل و فصل بحران در سوریه بر مبنای گفتگوی ملی فراگیر مستلزم این است که کشورهای حامی گروههای مسلح، حمایت خود از گروههای مسلح را که تعهدات بین المللی را نقض می کند، متوقف کنند.

در پایان این نامه ها آمده است: سوریه بار دیگر تاکید می کند که فعالیتهای تروریستی این قاتلان هرگز این کشور را از ادامه مبارزه با تروریسم باز نخواهد داشت. همچنین مقامات این کشور اقدامات جدی را اتخاذ کرده اند تا برنامه های سیاسی بشار اسد رئیس جمهوری این کشور را برای حل بحران اجرایی کنند.