استاندار بوشهر از افزایش تعداد کشته شدگان به 37نفر و مجروحان زمین‌لرزه شهرستان دشتی به 850 نفر خبر داد.

فریدون حسنوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: زمین لرزه شهرستان دشتی تاکنون 850 مجروح و 37کشته در پی داشته است.

استاندار بوشهر ادامه داد: بر اين اساس تعداد 700 منزل مسكوني 100 درصد و تعدادي از 30 تا 40 درصد تخريب شده اند.

حسنوند از اسكان مردم منطقه در خارج از منطقه زلزله زده خبر داد و پيرامون تاسيسات نيز افزود: با توجه به شدت زلزله برق و آب منطقه قطع شده اما در حال حاضر ژنراتورهايي در منطقه مستقر شده و در خصوص آب رساني نيز تانكرهاي آب به منطقه دشتي اعزام شده اند.

وی اضافه کرد: دو روستا در این شهرستان بالای 80 درصد تخریب شده که آمار دقیق تلفات و خسارات این زمین لرزه تا چند ساعت آینده اعلام خواهد شد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر گروه‌های امدادی متعددی در شهرستان دشتی در حال امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستند و این عملیات با قوت انجام می‌شود.

وی از پیگیری مستقیم و مستمر رئیس جمهور برای پیگیری وضعیت زلزله‌زدگان شهرستان دشتی خبر داد و گفت: وزیر کشور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه، رئیس جمعیت هلال احمر و برخی از مسئولان ارشد کشوری به صورت مستمر پیگیر وضعیت زلزله‌زدگان هستند.

اعلام سه روز عزای عمومی

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز سه روز عزای عمومی در بوشهر اعلام کرده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی  بوشهری در پیامی آورده است: حادثه تأسف برانگیز وقوع زلزله در منطقه گرانقدر دشتی و خبر کشته و مجروح شدن جمعی از اهالی عزیز آن خطّه، مایه تأسف و تألم شدید همگان و اینجانب شد.

در ادامه این پیام آمده است: این ضایعه جانگداز را به حضرت بقیة الله الأعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (دامت برکاته العالیه) و مردم گرانقدر استان بوشهر به ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نمایم و سلامت تمامی مجروحان را از خداوند متعال خواستارم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه این پیام آورده است: بدین خاطر از روز چهارشنبه 21 فروردین‌ماه، سه روز در استان ولایتمدار بوشهر، عزای عمومی اعلام می‌دارم.