رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام پایان عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده بوشهر آمار قربانیان حادثه را 37 کشته و 850 مجروح اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه مركز ژئوفيزيك دانشگاه تهران در خروجی سایت خود اعلام کرد: ساعت 16 و 22 دقیقه عصر سه شنبه زلزله اي در عمق 12 کیلومتری زمین در مقياس 6 و 1 دهم ريشتر  در منطقه شهر كاكي و شنبه به وقوع پيوست. این زلزله در حالی رخ داد که پس از آن 60 زلزله دیگر از 2 تا 4 ریشتر به وقوع پیوست. تیمهای امدادی از استانهای همجوار همراه با خودرو و بالگرد به محل حادثه اعزام شده و تیمهای اورژانس و پزشکی قانونی هم در همان ساعات اولیه حاضر شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همراه با رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با پرواز ساعت 21 وارد بوشهر و مناطق زلزله زده شده و از نزدیک مدیریت بحران منطقه را بر عهده گرفتند.

حسن قدمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ورود به موقع و سریع اورژانس و هلال احمر موجب شد تا در کوتاهترین زمان مجروحان حادثه مداوا شده و جان بسیاری از زلزله زدگان نجات داده شود ولی متاسفانه بر اساس آخرین آمارها این زلزله 37 کشته و 850 مجروح همراه داشت.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: علت تخریب برخی از ساختمانها به دلیل عدم مقاوم بودن بنا در برابر زلزله بوده است. از مردم هم می خواهیم کمک غیرنقدی ارسال نکنند و اگر قصد کمک دارند مبلغ مورد نظر را به حساب هلال احمر واریز کنند.

قدمی اظهار داشت: عملیات امداد و نجات به پایان رسیده و اسکان اضطراری زلزله زدگان آغاز شده و نهادهای مرتبط با مدیریت بحران مانند بهزیستی ، کمیته امداد، دامپزشکی، و غیره ... به زودی وارد مناطق زلزله زده خواهند شد.