استاندار بوشهر از آغاز عملیات بازسازی تاسیسات مناطق آسیب‌دیده بر اثر زمین لرزه شهرستان دشتی خبر داد.

فریدون حسنوند در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای امداد و نجات آسیب دیدگان زمین لرزه شهرستان دشتی، اظهار داشت: عملیات امداد و نجات در این شهرستان به پایان رسیده و هم‌اکنون کسی زیر آوار نیست.

وی به تعداد تلفات این حادثه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این حادثه 37 کشته و 850 مجروح داشته است.

استاندار بوشهر با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده، اضافه کرد: با توجه به وسعت زمین لرزه در مناطق مختلف شهرستان دشتی، هر یک از فرمانداران و مدیران کل برای رسیدگی به وضعیت یکی از روستاها مامور شده‌اند و مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به بسیج همه امکانات استان بوشهر برای کمک به زلزله‌زدگان، افزود: عملیات بازسازی شبکه‌های برق و تلفن و شبکه‌های آب در این مناطق آغاز شده و اقدامات لازم در این زمینه در دست اجراست.

حسنوند با اشاره به استقرار تجهیزات پزشکی و درمان مورد نیاز در منطقه آسیب دیده، بیان داشت: مجروحان این حادثه از بیمارستان خورموج به مرکز استان منتقل شده‌اند و این بیمارستان در حال حاضر تخلیه شده است.

وی همچنین به پیگیری‌های مکرر و مستمر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: معاون اول رئیس جمهور نیز برای بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده به استان بوشهر می‌آید.