سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی با اشاره به قانون مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا مبنی بر اینکه بازیکن کمکی حکم بازیکن خارجی را دارد، گفت: این قانون به سود ما نیست اما در کل بر اساس این قانون برای من بازیکن خارجی اولویت دارد.

مهران حاتمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: تا روز گذشته نمی‌دانستم که برای حضور در رقابت‌های باشگاه‎های غرب آسیا اگر بازیکن کمکی به ترکیب تیمم اضافه کنم، نمی‌توانم بازیکن خارجی جذب کنم. اما به هر حال ظاهرا این قانونی است که برای مسابقات اعمال می‌شود و باید از آن پیروی کنیم هر چند که اصلا به سود تیم‌های ایرانی نیست.

وی تصریح کرد: چنین قانونی به سود تیم‌هایی مانند نمایندگان لبنان است که همه بازیکنان خوب کشورشان را به صورت گلچین در اختیار دارند نه تیم‌های ایرانی که باید از قانون فدراسیون در مورد سهمیه‌های ملی پیروی کنند و در واقع بازیکنان ملی‌پوش و بر‌تر میان آن‌ها پخش هستند. این قانون غرب آسیا به ضرر ماست.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه «در هر صورت در این شرایط ترجیح می‌دهید از بازیکن خارجی کمک بگیرید یا بازیکن کمکی»؟، گفت: اگر واقعا این قانون اجرا شود بازیکن خارجی را نسبت به یار کمکی ترجیح داده و استفاده از آن را در اولویت قرار می‌دهیم.

 «با این اوصاف از محمد جمشیدی و اصغر کاردوست که گفته می‌شد به عنوان یار کمکی پتروشیمی را در غرب آسیا همراهی خواهند کرد، استفاده نمی‌کنید»؟، حاتمی در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: نمی‌توانم پاسخ دقیقی به این پرسش بدهم. باید صبر کنیم و ببینیم واقعا این قانون جدی است. اگر قرار بر اجرای این قانون باشد، از‌‌ همان نفرات تیم خود در کنار بازیکنان خارجی استفاده می‌کنم.

این مربی در مورد بازیکنان خارجی و وضعیت "سانی بچیروویچ" و "جابر ابراهیم" که پتروشیمی را در فصل گذشته رقابت‌های لیگ بر‌تر همراهی کردند، یادآور شد: این دو بازیکن خارجی هنوز در تمرینات تیم شرکت نکرده‌اند و در کل اینکه برای غرب آسیا از این دو بازیکن استفاده کنم یا گزینه‌های خارجی دیگری را جایگزین کنم، هنوز مشخص نیست.

حاتمی با یادآوری اینکه فردا آخرین فرصت برای معرفی فهرست 24 نفره به واباست، تصریح کرد: آنچه مسلم است تیمی شایسته را برای مسابقات اعزام می‌کنیم اما نمی‌خواهم در مورد ترکیب تیمم و اینکه چه بازیکنانی را معرفی می‌کنم، فعلا حرفی بزنم چون نمی‌خواهم دستمان برای حریفان رو شود. به هر حال اگر ترکیب تیم لو برود، تیم‌های حریف این فرصت را دارند که ترکیب خود را بر اساس ترکیب ما بچینند.

سرمربی تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام در مورد چگونگی پیگیری تمرینات این تیم گفت: صبح و عصر با حضور تمام نفراتی که در لیگ گذشته در اختیار داشتیم، تمریناتمان را دنبال می‌کنیم. یک ماه دیگر در چنین روزی هم به محل مسابقات اعزامی می‌شویم. باید به گونه‌ای آماده شویم که بتوانیم در مقابل تیم‌های عربی عملکرد خیلی خوبی داشته باشیم.

مهران حاتمی که قرار است هدایت تیم بسکتبال جوانان را هم در رقابت‌های قهرمانی جهان بر عهده داشته باشد، در مورد چگونگی پیگیری تمرینات این تیم گفت: قرار است امروز نشستی در این زمینه در فدراسیون برگزار شود. امیدوارم به گونه‌ای برنامه ریزی شود که دو تیم بتوانند در یک محل تمرینات‌شان را دنبال کنند تا بتوانیم روی هر دو تیم نظارت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در دهوک عراق برگزار می‌شود.