بوشهر - خبرگزاری مهر: در کنار گروه‌های مختلف امدادی و مردمی، نقش بسیجیان در کمک به زلزله‌زدگان بسیار تاثیرگذار بوده و در همه قسمت‌ها رد پای بسیجیان دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بسیج همواره و در همه عرصه‌های که نیاز به حضور بوده، در سحنه‌ها حضور یافته و هیچ گاه در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد ایستایی در بین بسیجیان و نظاره‌گر بودن انان نبوده‌ایم.

در حالی که گروه‌های مختلف امدادی و مردمی به کمک زلزله‌زدگان شهرستان دشتی شتافته‌اند، نقش بسیجیان در این عرصه بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است و شاهد حضور چشمگیر بسیجیان در این عرصه هستیم.

سپاه و بسیج در امداد رسانی به مصدومین زلزله دشتی نقش تعیین کننده داشت

محمد حسن پرآور معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر در ارتباط با نقش بسیجیان در مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: گروه‌های امداد و نجات سپاه و بسیج در امداد رسانی به مصدومین زلزله شهرستان دشتی نقش به‌سزا و تعیین کننده داشتند.

وی در ادامه بیان داشت: گروه‌های امداد و نجات سپاه و بسیج از آغازین این حادثه غمگین بسیجی وار در مناطق زلزله زده حضور یافته و حماسه‌های زیبایی را در یاری رساندن به مصدومین خلق کردند.

پرآور اظهار داشت: بسیجان و پاسداران و سایر دستگاه‌های انتظامی و امنیتی شرایط مناسبی را برای ارائه خدمات امدادی و بهداشت و درمان حادثه دیدگان زلزله اخیر فراهم کردند.

وی همدلی و همفکری مردم و مسئولان را در راستای خدمات رسانی و همدردی با آسیب دیدگان بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: مردم و مسئولان استان در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

حضور نیروهای امدادی بسیج در مناطق زلزله زده قوت قلب مردم است

امام جمعه کاکی نیز گفت: نیروهای امداد ونجات و واکنش سریع سپاه و بسیج تحت مدیریت فرمانده سپاه امام صادق(ع) از بدو حادثه حضور چشمگیر بود که در کم کردن بحران بسیار تأثیرگذار بود.

حجت الاسلام محمد محمدی حضور نیروهای امدادی بسیج در مناطق زلزله زده را قوت قلب مردم خواند و تصریح کرد ما به عینه شاهد امداد رسانی این نیروها در ساعات اولیه حادثه بودیم.

وی به خدمات ارائه شده بسیجیان به مردم مصیبت دیده دشتی اشاره کرد و افزود: کمک در بحث امنیت منطقه، حفاظت از اموال مردم امداد و نجات و در رساندن امکانات در کنار سایر نیروهای نظامی و مردمی بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه کاکی در پایان بررسی نیازها و ساماندهی کمک‌های مردمی از مسئولان و متولیان امر خواستار شد.

اعزام گردان‌های آموزش‌دیده بسیجی به مناطق زلزله زده

گردان‌های بسیجی آموزش دیده در رزمایش 20 هزار نفری الی بیت المقدس استان بوشهر جهت امداد رسانی به مصدومین و مجروحین به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

این گردان‌ها که چندی پیش در طی رزمایش بیست هزار نفری الی بیت المقدس تمرین های لازم را در خصوص امداد رسانی انجام داده بودند در اولین ساعات وقوع زلزله با تجهیزات و آمادگی کامل به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

علاوه بر قشرهای مختلف بسیج، جوانان حلقه‌های صالحین بسیج نیز برای کمک به زلزله‌زدگان به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

حجت‌الاسلام محمود اسدی مسئول معاونت تربیت آموزش سپاه استان بوشهر در این ارتباط گفت: اعضای حلقه‌های صالحین از شهرستان‌های دشتی، دیر، تنگستان، بوشهر و دشتستان از نخستین ساعات وقوع زلزله به کمک زلزله‌زدگان شتافتند.

در محل وقوع زلزله در شهرستان دشتی بر تعداد نیروهای امدادی از تمامی ارگان‌ها و از سراسر استان افزوده می‌شود و نیروهای امدادی از شهرهای فراشبند و نورآباد به محل زلزله وارد شدند.

بسیجیان استان در قالب گردانهای امام علی(ع)، امام حسین(ع)، عاشورا و الزهرا جهت امدادرسانی به زلزله زدگان به این منطقه اعزام شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاتم الانبیاء عسلویه گفت: بسیجیان فازهای 15و16 پارس جنوبی عسلویه با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان دشتی به کمک مصدومین شتافتند.

سرهنگ خلیل رفعتی افزود: این سپاه علاوه بر فراخوانی و اعزام بسیجیان گردان امام حسین (ع) برای امداد رسانی به حادثه دیدگان تا کنون سه کامیون آب معدنی، صد دستگاه چراغ قوه، مقادیر زیادی نان و ارزاق عمومی را به این مناطق ارسال کرده است.  

اعلام شماره حساب بسیج سازندگی برای کمک به آسیب دیدگان زلزله دشتی

سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) با ارائه شماره حسابی آمادگی این سازمان را برای دریافت کمک های نقدی مردم برای کمک رسانی به زلزله زدگان شهرستان دشتی اعلام کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اعلام این خبر افزود: این سازمان در نظر دارد کمک های نقدی مردم را برای ارسال به زلزله زدگان شهرستان دشتی از طریق شماره حساب هیچ تلاشی فر1- 209968-42- 1634 نزد بانک انصار جمع آوری کند.  

سرهنگ ناصر دولاح گفت: مردم همیشه در صحنه استان بوشهر همچون سنوات گذشته با ارسال این کمک ها در التیام بخشیدن به آلام مردم مصیبت دیده شهرستان دشتی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

وی تصریح کرد: مردم استان علاوه بر کمک‌های نقدی می توانند با مراجعه به پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر استان، کمک‌های غیر نقدی خود را نیز برای رفع نیازهای ضروری مردم زلزله زده تحویل کنند.