اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: پیکر سه شهید گمنام استان فردا پنج شنبه وارد فرودگاه اردبیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ذکی الله خوشبخت بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: با توجه به توزیع سراسری شهدا در 30 استان زمان دقیق ورود شهدا به فرودگاه بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه به منظور استقبال ویژه از شهدا، فرش قرمز، گروه گارد ویژه و گروه رزم نوازان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: مقام شامخ شهدا ایجاب می کند که با تشریفات کامل مورد استقبال قرار گیرند.

خوشبخت با بیان اینکه در روز ورود شهدا در محل حسینیه فرودگاه اردبیل مراسم عزاداری برای خانواده کارکنان فرودگاه و هیئت مستقبل برگزار می شود، اضافه کرد: شامگاه پنج شنبه در محل مسجد قدس مراسم سوگواری و عزاداری با حضور عموم شهروندان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید به همزمانی تشییع شهدا با ایام فاطمیه خواستار توجه تمامی دستگاههای اجرایی مرتبط برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم تشییع شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در خصوص برنامه های روز جمعه به مشایعت شهدا تا مصلا، برگزاری نماز جمعه و سپس برگزاری مراسم تشییع جنازه از مصلا تا چهار راه امام اشاره کرد و متذکر شد: پس از مراسم تشییع جنازه برنامه سوگواری در محل حسینیه ثار الله برگزار خواهد شد.

دفن دو شهید در شهر کلور از توابع خلخال

به گفته خوشبخت پس از انجام مطالعات لازم و بررسی مدفن های پیشنهادی برای شهدا، دفن یک شهید در محل اداره اطلاعات و دو شهید دیگر در شهر کلور از توابع شهرستان خلخال انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین منظور در روز شنبه بدرقه شهدای کلور از حسینیه ثارالله تا میدان بسیج انجام شده و مابقی مراسم سوگواری و خاکسپاری این دو شهید در شهرستان های کوثر و خلخال انجام می شود.

وی در خصوص شهید سوم تاکید کرد: پس از برگزاری مراسم عزاداری در دانشگاه علوم پزشکی در روز یکشنبه شهید والا مقام در سایت پیش بینی شده اداره اطلاعات به خاک سپرده خواهد شد.

عدم استفاده ابزاری از وجود شهدا

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همچنین با تاکید به جایگاه رفیع شهدا، تصریح کرد: بر تک تک شهروندان واجب است که به دور از استفاده ابزاری از وجود شهدا و مراسمات خاکسپاری نسبت به رعایت معنویات حضور آنها توجه ویژه داشته باشند.

خوشبخت اضافه کرد: شهدا مناسب ترین الگو در مقابل ضعفهای فرهنگی و معنوی موجود از جمله تجمل پرستی، دوری از ایمان قلبی و رشادت طلبی هستند.

وی خواستار توجه دستگاههای اجرایی به تبیین این اصول در برنامه های سوگواری شهدای گمنام شد.