مشهد - خبرگزاري مهر: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: پيشرفت كشور در گرو ارتقا بهداشت دانش آموزان و افزايش آموزش هاي سلامت و بهداشت است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی فخریان ظهر چهار شنبه  در مراسم آغاز هفته سلامت در مدارس در کانون علم ادب اظهار کرد: زمانی یک کشور پیشرفت می‌کند که بتواند آموزش‌های سلامت و درمانی خود را افزایش دهد.

وي تاكيد كرد:  سلامت روحی و روانی انسان از اهمیت بالایی برخوردار است و با داشتن دانش‌آموزان سالم  می‌توانیم یک مدرسه فعال و پویایی را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: آموزش و پرورش سلامت را امری بسیار مهم تلقی می‌کند و سعی دارد آموزش‌های خود را در ارتباط با سلامت افزایش دهد.

فخریان یادآور شد: اگر هر دانش‌آموز بتوانند پیام سلامت را به پدر و مادر خود انتقال دهند گسترش سلامت در کشور افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه زمانی یک کشور پیشرفت می‌کند که بتواند آموزش‌های سلامت و درمانی خود را افزایش دهد، گفت: سلامت و بهداشت امر بسیار مهمی است و تمام افراد باید با توجه به آن نکات بهداشتی را به دیگران نیز آموزش دهند.

فخریان بيان كرد: آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در مدارس تعداد مربیان بهداشت و تربیت بدنی را گسترش مي دهد تا از این طریق سلامت دانش‌آموزان را ارتقا دهد.