استعفای نخست وزیر تشکیلات خود گردان فلسطین پس از بروز اختلافات با رئیس این تشکیلات، درگذشت یک اسیر فلسطینی و بسته شدن گذرگاه کرم ابوسالم برای چهارمین روز متوالی از جمله خبرهای مربوط به فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، سلام فیاض نخست وزیر تشکیلات خود گردان فلسطین پس از بروز اختلافات با ابومازن رئیس این تشکیلات استعفا کرد. از سوی دیگر، یک منبع نزدیک به رئیس تشکیلات خودگردان اعلام کرد: فیاض پس از تشکیل دولت انتقالی و پرونده آشتی ملی استعفا کرده است.

پایگاه خبری الیوم السابع در خبری دیگر به نقل از عیسی قراقع وزیر امور اسیران و آزادگان فلسطینی اعلام کرد مدیریت زندانهای رژیم صهیونیستی از درگذشت یک اسیر فلسطینی در زندان بئر السبع خبر داد.

به گفته وزیر امور اسیران و آزادگان فلسطینی، این اسیر علی قراعین نام داشت و پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری در گذشته است. خبرگزاری معا نیز گزارش داد: مقامات رژیم صهیونیستی قصد دارند گذرگاه کرم ابوسالم واقع در جنوب شرق نوار غزه را برای چهارمین روز پیاپی ببندند.

رائد فتوح رئیس کمیته ورود کالا به نوار غزه گفت: این گذرگاه بنا به گفته مقامات اسرائیلی، به دلایل امنیتی بسته است و این مسئله نیز به وخامت اوضاع مردم فلسطین خواهد انجامید.