یک مسئول امنیتی اردنی که برای دیداری کوتاه برای تشریح مواضع امان به دمشق سفر کرده بود از فشار شدید آمریکا و سعودی ها بر این کشور برای اجازه دادن به فعالیت تروریستهای سوری پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه العهد لبنان به نقل از منابع عربی فاش کرد: یک مسئول امنیتی برجسته اردنی  در روزهای اخیر برای توضیح مواضع ملک عبدالله دوم و اردن درباره تحولات منطقه درعا،شانه خالی کردن اردن از سیاست بی طرفی در منطقه و موافقت آن با ارسال سلاحهای اوکراینی و کرواتی خریداری شده از سوی اطلاعات سعودی برای گروههای مسلح سوری از طریق این منطقه، سفری کوتاه به دمشق داشته است.

این منابع بیان کردند: مسئول اردنی به علی مملوک رئیس امنیت ملی سوریه توضیح داده است که اردن تحت فشارهای شدید آمریکا و سعودی ها برای فراهم آوردن آزادی عمل گروههای مسلحی که به خاک اردن پناهنده شده اند، و نیز گروههای دیگری که تحت آموزش نیروهای ویژه آمریکا در اردوگاه ملک عبدالله دوم در شهر السلط، قرار دارد.

این مسئول اردنی به مسئول امنیتی سوری شرح داده است که امان مخالف ایجاد مناطق حائل است و پس از مدت کوتاهی که تحت فشار آمریکا مرزهای خود را به سوی افراد مسلح بازگذاشته بود، هم اکنون در راستای کنترل مرزها حرکت می کند.

این منابع بیان کردند: سرلشکر علی مملوک از اردنی ها خواسته است که مرزهای خود را به روی افراد مسلح بندند و در صورت کنترل نکردن مسئولیت تبعات آن بر عهده خود اردنی هاست و سوریه کنترل نکردن مرزها را اقدامی خصمانه می داند.