وزیر نیرو از افزایش حجم ذخایر آبی کشور به بیش از 52 میلیارد متر مکعب با بهره برداری از پروژه های مهر ماندگار در حوزه آب خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر از سنندج، مجید نامجو بعد از ظهر جمعه در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی استان کردستان که با حضور رئیس جمهور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: با بهره برداری از پروژه های طرح مهر ماندگار تا پایان خرداد ماه سال جاری حجم ذخایر آبی کشور به 52 میلیارد مترمکعب افزایش می یابد.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طرحهای مختلفی در حوزه جمع آوری و ذخیره آب در سراسر کشور در دست اجراست، بیان کرد: با بهره برداری از پروژه ها و طرح های مهم در این بخش که در قالب پروژه های مهر ماندگار قرار گرفته حجم ذخایر آبی کشور با افزایش قابل توجهی مواجه می شود.
 
وزیر نیرو با بیان اینکه در مجموع کشور ما ظرفیت ذخیره سازی 70 میلیارد متر مکعب آب را دارد، یادآور شد: با افتتاح پروژه ها و طرح های در دست اقدام برای دولت یازدهم تنها ذخیره سازی 18 میلیارد متر مکعب آب باقی می ماند و این مهم نشان می دهد که کار اصلی و مهم را در این بخش دولت های نهم و دهم عملیاتی کرده اند.
 
نامجو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون میزان تولید برق در کشور به 69 هزار مگاوات رسیده است، بیان کرد: با افتتاح طرح های مختلف در حوزه تولید انرژی تا پایان دولت دهم میزان تولید برق در کشور به دو برابر میزان مصرف افزایش پیدا می کند.
 
وی با بیان اینکه امروز با حضور رئیس جمهور در مجموع 500 میلیارد تومان پروژه در حوزه وزارت نیرو افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است، یادآور شد: با افتتاح این پروژه ها اقدامات اساسی در راستای تقویت زیرساخت های استان برای افزایش تولید و همچنین حمایت از بخش کشاورزی اجرایی شد.
 
وزیر نیرو با بیان اینکه 16 پروژه از طرح های مهر ماندگار در استان کردستان مربوط به حوزه وزارت نیرو است، گفت: امروز و با حضور رئیس جمهور سد گاران مریوان بهره برداری شد و سد زیویه کامیاران نیز آبگیری شد و در نهایت واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج هم به بهره برداری رسید.
 
وی در پایان با بیان اینکه باید با تامین به موقع اعتبار زمینه برای افتتاح سایر پروژه های مهر ماندگار در حوزه وزارت نیرو در کردستان فراهم شود، اظهار داشت: با افتتاح این پروژه ها که در بخش های احداث سد، شبکه های پایاب سدها و تصفیه خانه های آب و فاضلاب است بخشی از مشکلات مردم این استان رفع می شود.
 
محمود احمدی نژاد در سفر هشت ساعته به استان کردستان علاوه بر افتتاح و آبگیری دو سد گاران و زیویه در مراسم افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج و همچنین افتتاح 10 هزار واحد مسکن مهر نیز حضور پیدا کرد.