عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اجرایی شدن بیمه زنان خانه دار، گفت: اجرای این موضوع نیازمند اعتبارات لازم از سوی دولت است.

شهلا میرگلوی بیات در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موضوع اجرای بیمه زنان خانه دار، گفت: اجرایی شدن موضوع بیمه زنان خانه دار نیازمند اختصاص بودجه و اعتبار لازم از سوی مسئولان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن ابراز تاسف از اجرایی نشدن بیمه زنان خانه ‌دار گفت: طرح بیمه زنان خانه دار در سال های اخیر با مشکلات عدیده ای روبرو بوده است که اجرای آن نیازمند توجه مسئولان است. متاسفانه حدود یک دهه از تصویب قانون بیمه زنان‌ خانه ‌دار می گذرد اما اجرایی نشده است که اجرای آن نباید مورد بی مهری مسئولان قرار گیرد.

وی، لزوم توجه به زنان آسیب ‌پذیر جامعه را یکی از اولویت ها عنوان کرد و افزود: توجه به زنان آسیب پذیر جامعه می تواند در قالب بیمه زنان خانه دار مطرح شود و اجرای آن باعث تحکیم خانواده و حفظ ارزش های خانواده می شود.

بیات در خصوص پیگیری مجلس برای اجرایی شدن این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمر کوتاهی از دولت دهم باقی مانده است لذا جا دارد که در این ماه های باقی مانده از دولت دهم اجرای طرح بیمه زنان خانه دار که مطالبه جدی زنان کشورمان است نیز مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه اصلاح قانون بیمه زنان خانه دار باید از سوی دولت به عنوان لایحه به مجلس ارائه شود.