معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 8 از اجرای طرح ضربتی مبارزه با جانوران مضر شهری در سطح محلات شرق تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا فرخی با اعلام این مطلب گفت: در این طرح که در سطح انهار و کانالهای شناسایی شده منطقه اجرا می شود تمامی منافذ،کلونی گذاری شده و مبارزه با این جانوران صورت می گیرد.

وی با اشاره به لایروبی و پاکسازی انهار و کانالها از زباله افزود: تلاش داریم تا محیطهای قابل دسترسی برای زاد و ولد موشها به حداقل برسد.

فرخی با بیان اینکه محلهای طعمه گذاری و اجرای طرح ضربتی مبارزه با موشها با نصب بنرها و تابلوها به شهروندان اطلاع رسانی می شود، گفت: در اجرای این طرح نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان در جهت حفظ و رعایت بهداشت محیط هستیم.

وی با اشاره به راههای نفوذ موش به منازل گفت: سیستمهای دفع زباله مجتمع های مسکونی، منافذ موجود در طبقات زیرین و تاسیسات، فاصله بین منازل و سطح آسفالت خیابانها از جمله مواردی است که باعث ورود موش به منازل مسکونی می شود.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 8  تصریح کرد: با اقدامات انجام شده و طعمه گذاری در تمام مکان هایی که احتمال وجود لانه موش و محل زندگی آنها  است از جمله اماکن مخروبه و متروکه، مراکز بهداشتی و درمانی، معابر، کانالها، انهار و فضاهای سبز و... در شرق تهران از وجود جانوران موذی پاکسازی می شود.