اصفهان – خبرگزاری مهر: باشگاه فولاد ماهان در پاسخ به یک خبر خبرگزاری مهر، جوابیه‌ای ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصاحبه روز پنجشنبه خبرگزاری مهر با مصطفی میرزایی، مربی سابق کشتی فولاد ماهان و انتقادات او نسبت به عملکرد باشگاه ماهان در رشته کشتی، ماهانی‌ها را بر آن داشت که با ارسال جوابیه‌ای، پاسخ اظهارات او را بدهند.

در جوابیه باشگاه فولاد ماهان اینگونه آمده است:‌

جام جهانی کشتی در سال 2013 در شرایطی به میزبانی در خور ایران اسلامی به پایان رسید که این مسابقات دستاوردهای شگرفی با رویکرد سخت افزاری و نرم افزاری برای کشتی ایران و اصفهان به ارمغان آورد.

در سال 2013 در موقعیتی مسابقات جام جهانی کشتی تهران برگزار گردید که پس از 116 سال که از المپیک نوین 1896 می گذشت کمیته اجرایی بین المللی المپیک تصمیمی را مبنی بر حذف کشتی از المپیک اتخاذ نمودند. قرار بر این شد که کشتی با سایر رشته های ورزشی کاندیدا برای ورود به المپیک 2020 رقابتی سخت را آغاز نماید. آنچه مسلم است این خبر برای کشورهایی از جمله ایران که خاستگاه کشتی در آن از لایه های فرهنگی اجتماعی نشات گرفته است خبر خوشایندی نیست.

این مسابقات در شرایطی به ایران اسلامی به عنوان مهد کشتی جهان واگذار گردید که فدراسیون کشتی با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه بود و در این شرایط برگزاری مسابقات بدون جذب حامی مالی امکان پذیر نبود و فدراسیون کشتی مجبور به واگذاری این مسابقات به کشور دیگری بود. از آنجا که گروه توسعه صنعتی ماهان سپاهان در حوزه های مختلف در حال کار آفرینی برای جوانان این مرز و بوم بوده و اقتدار نظام اسلامی در حوزه های صنعتی ٰ تولیدی ٰ ورزشی و فرهنگی را دنبال می نماید پس از مذاکرات صورت گرفته مقرر گردید با محوریت باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد ماهان وارد عرصه حمایتی این مسابقات گردد. این مسابقات که با حمایت کم نظیر گروه توسعه صنعتی ماهان سپاهان صورت گرفت به اعتقاد کارشناسان ورزشی در سطح بسیار قابل قبولی از حیث زیر ساختی، فرایندی و نتایج برگزار گردید، به نحوی که در فینال این مسابقات حدود 20 هزار نفر در سالن 12 هزار نفری حضور داشتند و ضمن تشویق ملی پوشان ایران اسلامی با حمایت جانانه خود از کشتی مسئولین فدراسیون جهانی کشتی را متحیر حضور خود نمودند. این حضور تحسین نمایندگان فدراسیون جهانی کشتی در مسابقات را به ارمغان داشت به نحوی که دکتر هگودوش نائب رئیس فدراسیون جهانی کشتی از حضور قابل توجه ایرانیان به شوق آمده و اذعان نمود که زبان مسئولین از حمایت ایرانیان و زنده نمودن دوباره کشتی در جهان قاصر است. ضمن اینکه به گزارش خبرگزاری های مختلف برگزاری این مسابقات و حضور تماشاگران ایرانی حتی نمایندگان کمیته بین المللی المپیک را وادار به واکنش در مورد تصمیم جنجال برانگیزشان نمود.

بر اساس توافق صورت گرفته بین گروه توسعه صنعتی ماهان سپاهان، باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد ماهان و فدراسیون کشتی دو تخته تشک مسابقات جهانی، دو دستگاه LCD ، دو دستگاه لپ تاپ و نرم افزارهای ویژه برگزاری مسابقات جهانی به باشگاه فولاد ماهان تعلق گرفت. باشگاه فولاد ماهان نیز این امکانات و تجهیزات را برای برگزاری مسابقات مختلف در هر شرایطی در اختیار جامعه کشتی اصفهان قرار خواهد داد. از دیگر دستاوردهای این مسابقات برای کشتی اصفهان تاسیس سازمان کشتی فولاد ماهان در سال 1392 بود تا حضور مقتدر کشتی اصفهان را در رده های سنی مختلف در لیگهای مختلف کشتی در سطوح ملی و بین المللی را سازماندهی نماید.

در شرایطی این اتفاق مبارک برای کشتی اصفهان رخ داد که به اعتقاد کارشناسان، کشتی اصفهان از روزهای طلایی گذشته خود در سالیان دور فاصله معنی داری گرفته بود. ضمن اینکه باید توجه داشت حضور مدیران و مربیان ورزش و کشتی اصفهان در این مسابقات بزرگ تجربیات گرانبهایی را در بر داشت. قطعاً استفاده از این اندوخته ها ورزش اصفهان و بویژه کشتی را به سمت چشم اندازی ایده آل هدایت می نماید.

نکته قابل توجه اینکه باشگاه فولاد ماهان بر اساس برنامه استراتژیک خود یکی از اهدافی که دنبال می نماید ارتقای سهم باشگاه در عزت و اقتدار ملی از طریق ورزش است، فرصتی فراهم گردید تا با شرکت در مسابقات ملی و بین المللی و نیز با حمایت از ورزشکاران ملی پوش در حوزه ها و رشته های ورزشی یکی از مهمترین اهداف باشگاه را نشانه رود. تبلور این هدف باشگاه با برافراشته شدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و نواخته شدن سرود مقدس این نظام اسلامی موجبات اقتدار و عزت ایران اسلامی را فراهم خواهد آورد.

به گزارش مهر، به نظر می‌رسد برخی انتقاداد مصطفی میرزایی در مورد عدم پرداخت قرارداد کشتی‌گیران تیم ماهان و همچنین قیمت پایین قرارداد ماهان با بازیکنان اصفهانی در جوابیه باشگاه ماهان مغفول مانده است.