يزد - خبرگزاري مهر: مراسم عزاداري حضرت فاطمه زهرا (س) در اين ايام در تمام مناطق استان يزد برپاست اما كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان يزد، مراسم هاي ويژه اي در طول ايام عزاداري اين بانوي بزرگوار برگزار كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئول کانون مساجد استان یزد در حاشيه برگزاري مراسم عزاداري حضرت فاطمه زهرا (س) در يكي از كانون هاي استان يزد، از برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در کانون های مساجد این استان خبر داد.

محسن رستگاری افزود: برای ترویج فرهنگ فاطمی و شناخت ابعاد شخصیتی آن بانوی بزرگوار برنامه های مختلفی در مساجد و کانون های فرهنگی هنری این استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز مراسم شبی در محضر ثقلین در کانون فرهنگی هنری مطلب شفیعی برگزار شد.

رستگاری تاکید کرد: همچنین برنامه های عزاداری و سوگواری در کانون های فرهنگی هنری سطح استان نظیر کانون سنگر، کانون ختم صلوات و کانون قدس برگزار می شود.

وی ختم قرآن، ختم صلوات، مجالس عزاداری، سخنرانی در خصوص مقام و منزلت حضرت زهرا(ع) و مداحی را از جمله برنامه‌های ويژه كانون‌های مساجد ذكر كرد.

رستگاری تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای زنان به لحاظ اخلاق اجتماعی، عبادی، پاکدامنی، عفاف و حجاب حضرت فاطمه (س) است و توجه و عمل به سیره حضرت زهرا (س) سعادت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با تاکید بر لزوم اجراي سیره حضرت زهرا (س) در زندگی عنوان كرد: سیره و رفتار این بانوی بزرگوار به عنوان یک الگوی زنده در زندگی انسان قابل استفاده و بهره برداری است و باید از شخصیت اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زهرا به عنوان الگو و سبک زندگی استفاده کرد.