پرند - خبرگزاری مهر: همزمان با شهادت دخت نبی اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) گردهمایی هیئات مذهبی شهر پرند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در مراسمی معنوی و پرشور با حضور اقشار مختلف مردم از تمامی هیئات عزادار شهر جدید پرند، علاقمندان و دوست داران آن حضرت با همدلی و وحدت به عزاداری بی بی دو عالم پرداختند.

در این مراسم مذهبی علاوه بر اقشار مختلف مردم عزادار، امام جمعه پرند، شهردار، اعضای هیات مدیره شرکت عمران پرند، روحانیون، بسیجیان و پرسنل نیروی انتظامی و مسئولان و مدیران شهری حضور داشتند.

دسته های عزای سینه زنی به صورت یکپارچه از ساعت 10:30 دقیقه صبح امروز از مقابل مسجد امام حسن مجتبی(ع) حرکت و با مداحی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت بعد از طی مسیر خیابان ستاره، آسمان و میدان استقلال و عبور از بلوار جمهوری اسلامی در مسجد جامع پرند حضور یافتند.

 عزاداران فاطمی پرند در مکان مسجد جامع امام علی(ع) با شور و حال خاصی به سینه زنی و عزاداری یگانه بانوی اسلام پرداخته و در سوگ دخت رسول خدا(ص) اشک ماتم ریختند و به سوگ نشستند.

با پایان یافتن مراسم سینه زنی و عزاداری در مسجد جامع در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام خدیری امام جمعه پرند پیرامون فضایل و خصوصیات حضرت فاطمه زهرا(س) به ایراد سخن پرداخت و مباحثی را پیرامون جایگاه دخت نبی مکرم اسلام بیان کرد.

امام جمعه پرند، وحدت، همدلی و انسجام بین هیئات عزادار پرند و علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام را ستود و در سوگ بی بی دو عالم به ذکر مصیبت و مرثیه سرایی پرداخت.

وی از حضورهمه هیئات مذهبی شهر و گرامیداشت ایام فاطمیه و بخصوص روز شهادت بانوی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و عرض ادب و احترام به پیشگاه ایشان، تقدیر کرد.

بر اساس این گزارش بعد از عزاداری هیئات مذهبی و سخنان امام جمعه پرند نماز جماعت ظهر و عصر به یاد آخرین نماز فاطمه زهرا(س)به امامت وی اقامه شد و مراسم با سفره اطعام حضرت و پذیرایی از عزادارن پایان یافت.

سال گذشته نیز با هماهنگی لازم بین همه ارگان ها و نهادهای شهر بخصوص ستاد نماز جمعه شهر جدید پرند گردهمایی باشکوه هیئات مذهبی پرند در روز شهادت دخت نبی اکرم (ص) برگزار شد.