علی‌محمد مودب گفت: تاثیر نوع كلام قزوه در شعر شاعران نسل جوان مشهود است و به همین دلیل قزوه شاعری به تمام معنا زنده و یك خادم مخلص زبان فارسی و از سرمایه‌های هویت ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد مودب شاعر و مدیر موسسه فرهنگی شهرستان ادب با اشاره به اینکه اگر بخواهیم از چهره‌های تاثیرگذار در شعر بعد از انقلاب اسلامی نام ببریم نمی‌توان حضور علیرضا قزوه را در این عرصه انكار كرد اظهار داشت: قزوه به دلیل تكثر و تنوع شعری خود توانسته است سلیقه‌های مختلف مخاطبان خود را پوشش دهد. شاعری كه نه تنها مشكلات مردم سرزمین خود را در اشعارش فریاد می‌كشد بلكه به بحران‌های مردم دیگر نقاط جهان از جمله مردم فلسطین ولبنان و... نیز پرداخته است لذا بی دلیل نیست كه به او عنوان شاعر اعتراض را داده‌اند.

وی افزود: قزوه یكی از شاخص‌ترین شاعران حال حاضر انقلاب است كه اشعارش از نظر فنی، ادبی و محتوایی بسیار برجسته است. وی همچنین در قالبها و موضوعات مختلف شعری كاركرده است مثلا دوبیتی‌هایی بسیار نزدیك به زبان مردم دارد به طوری كه زمزمه مردم شده‌اند.

شاعر مجموعه شعر «مرده‌های حرفه‌ای» ادامه داد:  قزوه از نظر محتوایی در شعر مذهبی، آیینی، شعر انقلاب، اجتماعی، سیاسی و عرفانی بسیار كار كرده است و در تمام این عرصه ها منشاء اثر بوده، آثار شاخصی آفریده و پیروانی جدی داشته است، به همین دلیل قزوه را باید به تمام معنی كلمه جریان ساز دانست.

مودب قزوه را جز شاعرانی نامید كه به مسائل جهان اسلام، مانند مسایل و بحران های مردم بوسنی، فلسطین و لبنان و عراق پرداخته است به طوری كه در هر كدام از آنها گروهی از شاعران هم نسل و هم عصر قزوه با او هم صدا شده‌اند.

به گفته وی قزوه در حوزه شعر مذهبی به شدت اشعارشان جریان ساز شده است و در این حوزه اشعار قزوه احیاگر بخشی از تجربیات فرمی ادبیات ما ست.

مودب با اشاره به حوزه شعر دادخواست و عدالت خواهانه كه موسوم به شعر اعتراض است، از قزوه به عنوان شاخص ترین شاعران در این زمینه نام برد و گفت: قزوه در عرصه شعر اجتماعی - سیاسی تاثیر بسزایی داشته است به طوری كه شعر معروف «مولا ویلا نداشت» از این شاعر با شمارگان بسیار بالایی تكثیر و خوانده شد. تاثیر شعرهای او بر جریانات دانشجویی نیز بسیار مشخص است، به نحوی كه می‌توان قزوه را یكی از طراحان و بنیان گذاران اصلی جریان عدالتخواهی در حوزه شعر دانست، كه بعدها این جریان در حوزه دانشجویی و نیز سیاسی بازآفرینی شد. در کنار این موضوع قزوه به عنوان یكی از بانیان این جریان منتقد برخی انحرافات این ماجرا در شاخه های سیاسی و اجتماعی آن است.

این شاعر در پایان افزود: تاثیر نوع كلام قزوه در شعر شاعران نسل جوان مشهود است و به همین دلیل قزوه شاعری به تمام معنا زنده و یك خادم مخلص زبان فارسی و از سرمایه های هویت ایرانی است. او شاعری است كه فرهنگ و زبان ایرانی را حفظ می‌كند و همواره می‌توان به عنوان یك شاخص،میزان صدق مدعیان ایران گرایی را با بررسی نسبت آنان با شاعران اصیل سنجید.