وزارت امور خارجه فلسطین در اعتراض به دیدار وزیر خارجه کانادا با وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در قدس شرقی نماینده اتاوا در اراضی فلسطین را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه فلسطین امروز"کاترین ورچی" رئیس دفتر نمایندگی کانادا در اراضی فلسطین را احضار کرد. این اقدام در اعتراض به دیدار "جان برد" وزیر امور خارجه کانادا با وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در قدس شرقی صورت گرفت.

"حسنی عبدالواحد" رئیس اداره آمریکا در وزارت امور خارجه فلسطین در جریان دیدار با کاترین ورچی مراتب اعتراض رهبری و ملت فلسطین به چنین اقداماتی را بیان کرد زیرا انجام چنین اموری نه تنها نقض قطعنامه های بین المللی و قوانین جامعه جهانی تلقی می شود بلکه جایگاه دولت کانادا و ایفای نقش آن در روند سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی را خدشه دار می کند.

وی با بیان این مطلب افزود: دیدار وزیر امور خارجه کانادا با وزیر دادگستری اسرائیل در قدس شرقی از روند صلح حمایت نمی کند بلکه نقض قوانین و معاهدات بین المللی محسوب می شود قوانینی که قدس شرقی را جزء جدایی ناپذیر اراضی اشغالی فلسطین می داند.