دولت عراق از دستگیری ۴۷ تروريست به اتهام قاچاق سلاح از عراق به سوريه توسط نيروهاي امنيتي خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه پرس تی.وی،، مقامات عراقي گفتند گروهي از شبه نظاميان گروه تروريستي جبهه النصره در استان الانوار که به مرز سوريه نزديک است دستگير شدند. مقادير زيادي مهمات نيز در اين عمليات توقيف شد.

ناآرامي در سوريه همزمان با مبارزه ارتش سوري با گروه‌هاي شبه نظامي تحت حمايت خارج در اين کشور ادامه دارد.

دمشق بارها از همسايه‌هاي خود خواستار کنترل قاچاق سلاح و نفوذ شبه نظاميان به اين کشور ناآرام شده است.

جبهه النصره هفته گذشته ميلادي به طور رسمي وفاداري خود را به ايمن الظواهري، رهبر القاعده اعلام کرد. اين گروه تروريستي از زمان آغاز خشونت در سال ۲۰۱۱ در سوريه در پشت بسياري از بمبگذاري‌هاي مرگبار عليه غير نظاميان و نهادهاي دولتي در سراسر اين کشور بوده است.

در حالي که گروه‌هاي وابسته به القاعده به عنوان موجوديت‌هاي تروريستي از سوي سازمان ملل در تحريم به سر مي‌برند، شبه نظاميان فعال در سوريه از جمله اعضاي جبهه النصره هر گونه حمايتي از غرب را دريافت مي‌کنند.

وزارت امور خارجه سوريه نيز هفته گذشته با ارسال نامه اي به شوراي امنيت سازمان ملل ضمن اين که خواستار قرار دادن النصره در فهرست گروه‌هاي تروريستي مرتبط با القاعده شد تاکيد کرد که دمشق انتظار دارد "شوراي امنيت، نقش خود را ايفا کند و در جهت حفظ صلح جهاني بکوشد."

امريکا و متحدانش در منطقه از جمله کشورهاي قطر، عربستان سعودي و ترکيه مسئول اصلي تامين مالي، تسليحاتي و اطلاعاتي شبه نظاميان در سوريه که براي سرنگوني دولت بشار اسد رئيس جمهور اين کشور مي‌جنگند، هستند.

تاکنون چندين سازمان حامي حقوق بشر در سطح بين الملل، گروه‌هاي مسلح مخالف دولت سوريه را به ارتکاب جنايات جنگي متهم کرده‌اند.