زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: حماسه سیاسی با مشارکت هوشمندانه و گسترده مردم در انتخابات شکل می گیرید.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در گفتگو  با خبرنگار مهر با بیان اینکه حماسه سیاسی با مشارکت هوشمندانه وگسترده مردم شکل می گیرد افزود: با شرکت و حضور مردم، انتخاب افراد مسئولیت پذیر و امانت دار در شوراها و یک مدیر اصلح و برجسته برای مدیریت عالی کشور در حوزه اجرایی محقق می شود.

وی افزود: فاز دوم حماسه اقتصادی با شکل گیری دولت برنامه دار و کارشناسی و متفکر که نظر کارشناسان و نخبگان را در تصمیم گیریها لحاظ می کند محقق می شود.

حجت الاسلام پورمحمدی، اجرای دقیق برنامه های مصوب کشور با سلامت و نظام سازی و در راستای مبارزه سیستمی و دقیق با مفاسد مالی و ادارای گام مهم و تاثیرگذار در اجرای فاز دوم حماسه اقتصادی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، عدم برنامه گریزی، قانون گریز نبودن، محور شدن در تولید، جذب شدن مشارکت مردم، کاهش هزینه های دولت و هزینه درآمدها و منابع کشور در امر تولید را از مولفه های مهم در  تحقق شعار حماسه اقتصادی دانست.

حجت الاسلام پورمحمدی، تحقق کامل اهداف شعار حماسه اقتصادی را نیازمند زمان دانست و با تاکید بر اینکه تحقق حماسه اقتصادی صبوری می خواهد، افزود: هر چند زمان برای تحقق شعار نیاز است ولی اقتصاد از آشفتگی و التهاب فاصله خواهد گرفت.

وی ادامه داد: آگاهی، هوشمندی، حضور و  گرفتن تصمیم سریع‌تر، کاندیداها را مورد ارزیابی بیشتر قرار دادن، شرایط عمومی را به دقت رصد کردن، برانداز کردن نیازهای خودمان و اینکه متناسب با این نیازها بدانیم کدام برنامه و کدام فرد و تیم می‌تواند، موفقیت بهتری تحصیل کند، یکی از راه‌های تحقق شعار حماسه سیاسی است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در ادامه یکی از دلایل نامگذاری سال را شرایط خطیر کشور و دشمنی برخی از کشورها با ایران دانست و گفت: در حال حاضر می‌بینیم که دشمن بسیج شده است تا علیه نظام و کشور اقدام کند، از همین رو باید حماسه خلق شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین با اشاره به شعار تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، افزود: پس از اینکه با برگزاری حماسه سیاسی یک دولت منتخب قدرتمند، با برنامه نظم‌گرا و نظارت‌پذیر، شفاف و با اقتدار اجرایی و با تدبیر به وجود آمد، از آن لحظه با کمک مردم حماسه اقتصادی به وجود می‌آید.

حجت الاسلام پورمحمدی در خصوص نحوه حضور اصولگرایان در انتخابات گفت: ما بر اساس ساز و کار عمل می‌کنیم و این جریان بر اساس کمک دادن و کنار رفتن طراحی شده است و امیدواریم آن چیزی که برنامه‌ریزی کرده‌ایم اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: طراحی مقدمات انجام شده و امید است تا با اجرای آن موفق شویم.

حجت الاسلام پورمحمدی، در خصوص اجماع اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم تاکید کرد: صبر کنید اگر ما هم به اجماع نرسیدم مردم ما را به اجماع می رسانند و 24 خردادماه همه ما را به اجماع می رسانند.