قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران اطمینان داد، سازه‌های موقتی که در فضاهای باز برپا خواهد شد از ضریب امنیت بالایی به لحاظ مواردی مانند نفوذ آب و یا آتش سوزی برخوردار باشد.

محمد عظیمی، قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره روند آماده‌سازی مصلی برای برپایی این رویداد بین‌المللی گفت: جانمایی بخش‌های مربوط به ناشران داخلی اعم از عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، آموزشی و نیز بخش خارجی انجام شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که «با توجه به انتقال امسال بخش ناشران خارجی به خارج از مصلی، آیا دیگر بخش‌های نمایشگاه در شبستان مستقر خواهند بود؟» تاکید کرد: خیر. فضای شبستان پاسخگوی تقاضاها نیست و با توجه به اینکه امسال با درخواست افزایش فضاها از سوی متقاضیان رو به رو بودیم، برخی از بخش‌های نمایشگاه همچنان در فضای باز دایر خواهد بود.

همچنین به گفته این مقام مسئول در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، مراسم افتتاحیه و اختتامیه بیست و ششمین دوره این رویداد بین‌المللی امسال در خارج از مصلی و در محل استقرار ناشران خارجی برگزار خواهد شد.

عظیمی درباره چادرهایی که در فضاهای باز برپا خواهد شد و ضریب امنیت آنها از لحاظ نفوذ آب و مقاومت در برابر اتفاقاتی نظیر آتش‌سوزی و غیره نیز یادآور شد: این سازه‌ها تولید داخل است و قطعاً ما همه این مواردی که را شما گفتید با شرکت طرف قرارداد لحاظ خواهیم کرد و مشکلی از این بابت به وجود نخواهد آمد.

وی تعداد ناشران داخلی حاضر در نمایشگاه امسال کتاب تهران را 2475 ناشر اعلام کرد و درباره بخش خارجی هم گفت: ثبت نام در این بخش باز است و همچنان ادامه دارد.

بيست و ششمين نمايشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت ماه سال 1392 در مصلای تهران برگزار می‌شود.