رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به اهداف پیش بینی شده این فدراسیون برای دستیابی به آنها تا سال آینده میلادی گفت: البته به خاطر مشکلات و محدودیت‌های موجود شاید به برخی از این اهداف مورد نظر دست پیدا نکنیم.

محمد زارع‌پور گفتگو با خبرنگار مهر، را با تمجید ازعمکلرد نوشاد عالمیان در رقابت‌های کاپ آسیا که با کسب عنوان چهارمی همراه بود، آغاز کرد و ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: از میان 10 قدرت بر‌تر جهان، 8 نفر آسیایی هستند که بیشتر آن‌ها در این مسابقات شرکت داشتند. ضمن اینکه در کل مسابقات امسال نسبت به دوره گذشته در سطح بالاتری برگزار شد اما با این حال نوشاد توانست عنوان چهارمی خود را تکرار کند.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد نوشاد در کل عالی بود، تصریح کرد: فینالیست‌های این دوره از مسابقات کاپ آسیا چینی بودند. نفر سوم یعنی حریف نوشاد در مرحله رده‌بندی هم چینی الاصل بود. اینکه نوشاد به عنوان یک ایرانی در کنار آن‌ها قرار گرفت، ارزش زیادی دارد. همه کسانی که شاهد رقابت‌های کاپ آسیا بودند، به نیکی از پیشرفت نوشاد و تنیس روی میز ایران یاد کردند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: این موضوع حکایت از این دارد برنامه‌ای که اجرای آن را از دو سال پیش آغاز کردیم، به درستی پیش می‌رود. اگرچه به خاطر مشکلات و محدودیت‌های مالی شانسمان برای دستیابی به برخی اهداف پیش بینی شده 50 به 50 است و شاید به آنها نرسیم.

وی توضیحات خود را در این زمینه اینگونه تکمیل کرد: یکی از پیش بینی‌های ما این بود که سال 2014 در بخش تیمی و انفرادی آسیا صاحب مدال شویم اما با این شرایط شانسمان برای دستیابی به مدال تیمی 50 به 50 است. کارمان برای گرفتن مدال انفرادی هم سخت است اما این کار را انجام می‌دهیم.

زارع‌پور با بیان اینکه فدراسیون تنیس روی میز با وجود مشکلات موجود به شدت پیگیر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای دستیابی به اهداف مورد نظر است، خاطرنشان کرد: تا دو سه سال پیش تعداد بازیکنان ایرانی در رنکینگ جهانی 10 نفر بود اما الان حدود 50 بازیکن ما در این رده‌بندی قرار دارند.

وی اضافه کرد: به خاطر همین مسئله مسئولان آسیایی و جهانی تنیس روی میز بار‌ها تاکید کرده‌اند که تنیس روی میز ایران در مسیر توسعه و رشد جهانی است.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در بخشی از گفتگو با خبرنگار مهر به برگزاری رقابت‌های انتخابی برنامه توسعه‌ای فدراسیون جهانی در اواخر خردادماه اشاره کرد و اظهارداشت: این مسابقات در محل کمپ اشلاگر برگزار می‌شود و ایران هم در هر دو بخش پسران و دختران سهمیه دارد اما امیداریم بتوانیم در هر دو بخش با نتیجه‌گیری لازم نمایندگان خود را برای حضور در مرحله نهایی و اصلی برنامه توسعه‌ای حفظ کنیم.

وی با یادآوری در پیش بودن مسابقات قهرمانی جهانی و اعزام ملی پوشان به مجارستان پیش از شرکت در این پیکار‌ها به این پرسش مبنی بر اینکه "جذب مربی خارجی یکی از برنامه‌های شما برای امسال بود. با توجه به انتصاب ابراهیم علیدخت به عنوان سرمربی تیم ملی آیا همچنان این برنامه را پیگیری خواهید کرد"؟، پاسخ داد.

زارع‌پور در این خصوص گفت: در حال حاضر پیگیر این هستیم که در کنار همکاری با علیدخت به عنوان سرمربی، از مشاوران اروپایی هم بهره ببریم. ضمن اینکه برنامه مهم‌تر ما جذب حریف تمرینی خارجی است. سعی می‌کنیم تا پیش از مسابقات جهانی بتوانیم چند حریف تمرینی جذب کنیم و حداکثر این کار را پیش از مسابقات قهرمانی آسیا انجام دهیم.