علیرضا قزوه با بیان اینکه برگزاری مراسم بزرگداشتش در حوزه هنری به اصرار رئیس این نهاد فرهنگی بوده است، گفت: خاطرات حضور پنج ساله‌ام در هند را مکتوب کرده‌ و تصمیم دارم آنها را منتشر کنم.

علیرضا قزوه در آستانه برگزاری مراسم بزرگداشتش در حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: من در حوزه هنری سمتی ندارم و فعالیتم در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تعریف شده است. قرار هم نیست در حوزه هنری سمتی بگیرم. مراسم بزرگداشت بنده نیز به اصرار شخص آقای مومنی، رئیس محترم حوزه هنری و نیز پیگیری دوستان دفتر شعر برگزار می‌شود که البته اصرار داشتم مراسم ساده‌ای باشد و در آن شعر انقلاب اسلامی محور قرا بگیرد و نه بنده.

وی با بیان اینکه در دوران حضورم در تاجیکستان و هند هم، چنین مراسم‌هایی برگزار شده است، گفت: در زمان حضورم در هند سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از فعالیت‌های صوت گرفته ابراز رضایت داشت و حتی از بنده به عنوان رایزن فرهنگی نمونه هم از سوی سفیر ایران و هم از سوی سازمان تقدیر شد.

قزوه ادامه داد: با توجه به حضور دو ساله من در تاجیکستان و حضور پنج ساله‌ام در هند و بنا برعرف دستگاه دیپلماسی کشور باید چند سالی را در ایران بمانم و فعالیت کنم و اگر تصمیم بر این باشد که دوباره به ماموریتی اعزام شوم، باید چند سالی بگذرد.

شاعر مجموعه «صبح بنارس» افزود: خاطرات و یادداشت‌های زیادی از دوران حضورم در هند باقی مانده که نوشته شده است و تنها باید فرصتی دست بدهد تا دستی سر و روی آنها بکشم و فکر می‌کنم در نمایشگاه کتاب سال آینده آن را منتشر کنم.

مراسم بزرگداشت علیرضا قزوه، عصر امروز دوشنبه 26 فروردین و از ساعت 16:30 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.