سنندج - خبرگزاری مهر: کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبليغات اسلامي استان کردستان از برگزاري 15 دوره آموزش اصناف در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود محمدی با بیان اینکه اين تعداد دوره طي سال گذشته در سطح شهرهاي استان برگزار شد، اظهار داشت: در اين دوره ها در مجموع 700 نفر آموزش ديدند.
 
وي با اشاره به اينکه اين دوره ها با حضور روحانيون اهل تسنن و تشيیع برگزار شد، افزود: دوره اخلاق و احکام کسب از جمله دوره هايي است که براي اصناف در استان برگزار شده است.
 
کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبليغات اسلامي کردستان ادامه داد: از 15 دوره آموزشي ياد شده در هر کدام از شهرستان هاي سنندج، مريوان، بيجار، کامياران، قروه، سقز دو دوره و در شهرهاي ديواندره، بانه و دهگلان نيز یک دوره برگزار شده است.
 
حجت الاسلام محمدي یادآور شد: پيش بيني مي شود در سال جديد اين دوره ها با استقبال بيشتري از سوي اصناف برگزار شود و بيش از هزار نفر در اين دوره ها شرکت کنند.
 
اعزام 163 مبلغ بومي و غيربومي به مناطق مختلف کردستان در ايام فاطميه
 
کارشناس امور مبلغین اداره کل تبليغات اسلامي استان کردستان از اعزام 163 مبلغ بومي و غيربومي به مناطق مختلف استان کردستان در ايام فاطميه خبرداد.
 
حجت الاسلام محمد مرادي بیان کرد: از اين تعداد 75 نفر مبلغ بومي و 88 نفر نيز مبلغ غيربومي هستند که به مناطق مختلف کردستان اعزام شده اند.
 
وي گفت: اين مبلغين در ايام فاطميه در ويژه برنامه هايي که در هيئات مذهبي و مساجد و روستاهاي استان به اين مناسبت برگزار شده است به سخنراني پرداخته اند.
 
برگزاري 3000 برنامه فرهنگي آموزشي ويژه بانوان کامياراني
 
سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان کامياران از برگزاري سه هزار برنامه ويژه بانوان در این شهرستان در سال 91 خبرداد.
 
حجت الاسلام ابراهیم مولازاده اظهار داشت: برگزاري گفتمان هاي ديني ويژه خواهران با موضوعاتي چون عفاف و حجاب، مهدويت، آسيب شناسي اجتماعي، غدير شناسي، انجام مشاوره و پاسخگويي به مسائل شرعي توسط مبلغات و مشاورين، اعزام مبلغات به روستاهاي همجوار، برگزاري مراسم در مناسبت هاي مختلف مذهبي چون مراسم اعتکاف و جشن ويژه خواهران در مواليد ائمه (ع) از برنامه هاي امور بانوان اين اداره اجرا شده در سال 91 است.
 
وی ادامه داد: برگزاري مراسم سوگواري ايام فاطميه ويژه خواهران، برگزاري مراسم عزاداري خواهران در محرم و صفر، همايش شيرخوارگان حسيني و مراسم رحلت پيامبر اکرم (ص) از برنامه هاي امور بانوان اين اداره در سال گذشته است.
 
سرپرست اداره تبليغات اسلامي کامياران برگزاري زيارت عاشورا و زيارت حضرت رسول ويژه خواهران با همکاري هيئات مذهبي وابسته به اداره تبليغات اسلامي کامياران، برگزاري مراسم قرآني ويژه ماه رمضان، اعزام بيش از 70 مبلغه و مداح خواهر به هيئات مذهبي، عزاداري هاي خانگي و مدارس را از دیگر برنامه هاي ويژه عزاداري و وفيات اجرا شده در سال 91 عنوان کرد.