مسئول انجمن سپک تاکرا ایران با اشاره به دعوت فدراسیون جهانی این رشته از ایران برای حضور در لیگ جهانی گفت: حضور در این مسابقات اتفاق بزرگی برای کشورمان است که می‌تواند برای آماده سازی جهت شرکت در بازی‌های آسیایی 2014 کره جنوبی مثمرثمر باشد.

سهراب آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دعوت رسمی از ایران برای حضور در لیگ جهانی سپک تاکرا اظهار داشت: این مسابقات با شرکت 12 تیم برگزار می‌شود که ایران هم در بین این تیم‌ها قرار گرفته است. به دلیل عملکردی که تیم کشورمان در رقابتهای جهانی داشت و توانست به سید یک جهان راه یابد که شش تیم برتر جهان در آن حضور دارند فدراسیون جهانی سپک تاکرا(ISTAF) از ایران هم برای حضور در لیگ جهانی دعوت به عمل آورده است که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: این دومین دوره رقابتهای لیگ جهانی است که ظرف شش ماه آینده برگزار خواهد شد. سال گذشته این رقابتها در چهار کشور برگزار شد و امسال نیز لیگ جهانی در سه مرحله دوره ای و یک مرحله فینال برگزار می‌شود. کشورهای مالزی، هند و تایلند میزبانان مراحل دوره‌ای هستند و به احتمال فراوان مرحله فینال نیز به میزبانی مالزی انجام خواهد گرفت. بر اساس قوانین ما می‌توانیم نام 12 نفر را اعلام کنیم و در هر مرحله نیز از پنج بازیکن استفاده کنیم.

وی با اشاره به وضعیت تیم ملی گفت: اردوی تیم ملی تا قبل از نیمه اردیبهشت ماه تشکیل خواهد شد. با توجه به این که برای بازیهای آسیایی 2014 کره جنوبی آماده می‌شویم حضور در لیگ جهانی بسیار مهم است چرا که مهمترین حریفانمان در بازیهای آسیایی در این رقابتها نیز شرکت می‌کنند. کشورهای شرق آسیا با توجه به علاقمندان زیادی که در این رشته دارند در تلاش هستند تا با حمایت گسترده از سپک تاکرا بتوانند این رشته را وارد المپیک کنند برای همین بازی‌هایی که در این مناطق برگزار می شود عموما اسپانسرهای خوبی دارند و از 60، 70 شبکه تلویزیونی نیز پخش می‌شوند.