کرج – خبرگزاری مهر: ثبت نام از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در البرز با رمز یا زهرا کلید خورد تا انتخاباتی دیگر زمینه ساز حضور حماسی دیگر در ایران کوچک باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز وهمزمان با سراسر کشور ثبت نام از کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهرو روستا در فرمانداری ها و بخشداری های استان البرز با رمز یا زهرا و با حضور مسئولان و دست اندرکاران انتخاباتی کلید خورد تا فضای انتخاباتی بار دیگر نوید بخش رقم خوردن حماسه ای ناب در ایران کوچک باشد.

ثبت نام از کاندیداها که از امروز رسما آغاز شد تا پایان وقت اداری یکشنبه اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

در این دوره از انتخابات شوراها برای اولین بار به منظور تسهيل در امر ثبت نام، داوطلبان مي توانند با مراجعه به دفاتر پيشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستايی، اقدام به پيش ثبت نام نموده و از دفاتر مزبور شماره رهگيری دريافت و سپس با مراجعه به فرمانداری يا بخشداری مربوطه، ثبت نام خود را تكميل و نهايی کنند.

بنا بر اعلام مسئولان اجرایی انتخابات، داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا به هنگام مراجعه به فرمانداری و بخشداری ها باید اصل شناسنامه عكس دار و دو نسخه تصوير كليه صفحات آن، اصل كارت ملی و تصوير آن، اصل كارت پايان خدمت يا مدركی دال بر مشخص بودن وضعيت خدمت وظيفه عمومی و تصوير آن، چهار قطعه عكس جديد 4 × 3 ، اصل و تصوير آخرين مدرك تحصيلی معتبر، اصل و تصوير گواهی پذيرش استعفا از سمت يا شغل جهت مشمولين ماده 28 قانون و اصل و تصوير مدرك معتبر ايثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا جهت برخورداری از امتياز يك مقطع تحصيلي بالاتر را با خود به همراه داشته باشند.

خلق حماسه سیاسی مهمترین وظیفه مسئولان اجرایی انتخابات

فرماندار کرج در آیین آغاز ثبت نام کاندیداها که با حضور اعضای ستاد انتخابات و هیئت نظارت برگزار شد ستاد انتخاباتی را خاکریز انتخابات با شعار ایمان و تقوا و تلاش دانست و اظهار داشت: تلاش همه جانبه برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه کمک به خلق حماسه سیاسی در انتخابات پیش رو مهمترین وظیفه مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات است.

مهدی ایران نژاد تصریح کرد: در سال حماسه سیاسی به عنوان امین مردم باید تلاش کنیم تا شرایط و بستر حضور آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات جاری را فراهم کنیم.

وی افزود: در پایان کار انتخاباتی آن کسی خوشحال و سربلند خواهد بود که توانسته باشد رسالت خود را به نحو احسنت انجام دهد.

ایران نژاد با بیان این موضوع که مسئولین انتخابات امانت دار حیثیت نظام و آرای مردم هستند گفت: به عنوان مجری انتخابات تلاشمان این است که انتخابات با دقت نظر، تدبیر و اخلاص پیش رود.

وی پیشینه انتخابات در شهرستان کرج را پیشینه‌ای درخشان و افتخار آمیز از حیث رعایت قانون و مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: ما بار دیگر ثابت خواهیم کرد که با اجرای صحیح برگزاری انتخابات باعث سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم شد، پیروزی از آن ماست و خداوند سبحان ما را در این راه حمایت خواهد کرد.