سمنان-خبرگزاری مهر، معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان از ثبت نام 62 داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در پایان اولین روز ثبت نام در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خلخالی در پایان اولین روز از مهلت قانونی ثبت نام از نامزدهای انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران گفت: در این روز 11 داوطلب در نقاط شهری و51 نفر در روستاها نام نویسی کرده اند.

وی از ثبت نام دو نفر داوطلب زن خبر داد و افزود: یک نفر برای شوراهای شهری و فرد ديگر برای شوراهای روستایی ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه داوطلبان ثبت نام برای شوراهای شهری باید به فرمانداری ها و برای شوراهای روستایی به بخشداری های تابعه مراجعه نمایند افزود: ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراها تا اول اردیبهشت ادامه دارد.

خلخالي داشتن حداقل 25 سال سن، تابعیت جمهوری اسلامی، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، وفاداری به قانون اساسی، سواد خواندن و نوشتن برای روستاهای تا 200 خانوار، دیپلم برای روستاهای بالای 200 خانوار، فوق دییلم برای شهرهای تا 20 هزار نفر و لیسانس برای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت را از شرایط نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان كرد.