رشت – خبرگزاری مهر: رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گیلان گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در تمامی جنبه ها اسوه و شخصیتی درخشان در همیشه ادوار تاریخ است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی شکری شامگاه دوشنبه در مراسم سوگواری یاس نبوی با اشاره به عمر کوتاه حضرت صدیقه کبری(س) افزود: دختر نبی مکرم اسلام(ص) جمع تمامی زیبایی ها و بلکه برتر از همه زیبایی ها است.

وی همچنین به "صابره" بودن و تحمل مصائب از سوی حضرت زهرا(س) اشاره کرد و اظهارداشت: این بانوی دو عالم در پنج سالگی با وفات حضرت خدیجه(س) مواجه و پس از این واقعه ام ابیها لقب می گیرند.

رئیس عقیدتی سیاسی پلیس گیلان گفت: با وجودی که حضرت رسول(ص) فرموده بودند که از سیمای فاطمه(س) بوی بهشت را استشمام می کنند و لي آن حضرت پس از وفات نبی مکرم اسلام(ص) رنج و آزار بسیاری ديده است.

وی همچنین ولایت را در راس مسائل سیاسی دانست و در تبیین شخصیت اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا (س) بیان داشت:  فاطمه (س) شهیده راه ولایت است.

شکری به غصب حق و خانه نشینی امام علی (ع) اشاره و دلیل آزار حضرت فاطمه(س) را ولایتمداری و دفاع ایشان از ساحت ولایت معرفی کرد.

وی یکی از جنبه هایی که حضرت فاطمه(س) را برای تمامی مردم الگو قرار می دهد را دفاع از ولایت دانست و گفت: دفاع حضرت زهرا(س) از امام علی(ع) که منجر به کتک خوردن و مضروب شدن حضرت(س) شد نه به دلیل دفاع از حق شوهر بلکه دفاع حضرت زهرا(س) دفاع از امام و ولی زمان(ع) است.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی گیلان اظهارداشت: سخنرانی های بسیاری در راستای احقاق حق و اثبات حقانیت امامت علی(ع) از سوی حضرت زهرا(س) صورت گرفته  که نمونه هایی درخشان در معرفی ولایت و جلوگیری از گمراهی مردم است.

وی در  ادامه تاسی به حضرت صدیقه کبری(س) و ائمه اطهار(ع) را برای امت اسلام نجات بخش برشمرد.