رئیس حزب مصر قوی در سخنانی با انتقاد از کسانی که مخالف رابطه با تهران هستند اعلام کرد که ناراحتی از رابطه با ایران و سکوت در برابر گردشگری اسرائیل در مصر عجیب است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما (خبرگزاری مستقل فلسطین)، عبدالمنعم ابوالفتوح رئیس حزب مصر قوی در دیدار با دانشجویان دانشگاه اسیوط اظهار داشت: زمانی که منافع مصر ایجاب کند که با کشوری رابطه داشته باشد و رابطه با یک کشور یا یک طرف بین المللی سودمند باشد، مصر در برقراری این رابطه تردید نمی کند و بالعکس اگر رابطه با کشوری به نفع ما نباشد در برقرار نکردن رابطه با آن تردید نمی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به روابط تهران و قاهره بر ضرورت برقراری رابطه با ایران در سایه منافع اقتصادی تاکید کرد.

ابوالفتوح تصریح کرد: عجیب است که از گردشگری اسرائیل در مصر و رابطه تل آویو با قاهره انتقادی نمی شنویم، اما از رابطه با ایران ناراحت می شویم. برخی در مصر تلاش می کنند بنا به انگیزه های سیاسی یا خدمت به برخی طرف ها، این ناراحتی را تحت عنوان گسترش تشیع در مصر تشدید کنند.

وی در ادامه گفت: این یک توهین به مصر و ملت محسوب می شود. اگر گمان کنیم رابطه با کشوری مثل ایران ممکن است به گسترش تشیع در مصر منجر شود و یا رابطه با یک کشور چپگرا افکار آن را به مصر منتقل می کند در چنین شرایطی باید رابطه مان را با تمام کشورها قطع کنیم.

خاطر نشان می شود جریانهای سلفی اخیرا تحرکات خصمانه خود را علیه جمهوری اسلامی ایران و فشارهای خود را بر دولت برای جلوگیری از عادی سازی روابط با کشورمان به بهانه های واهی همچون تلاش ایران برای گسترش تشیع در مصر افزایش داده اند و در این میان متاسفانه محمد مرسی در مقابل این تحرکات سکوت کرده است.