یک رسانه عربی گزارش داد رژیمهای عربی حوزه خلیج فارس برای همکاری با رژیم صهیونیستی در زمینه های جاسوسی، امنیتی و تروریستی اشتیاق زیادی از خود نشان می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه المنار، منابع آگاه به نقل از محافل امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش دادند سفرهای مقامات امنیتی این رژیم به کشورهای منطقه به صورت چشمگیری افزایش یافته است. در این میان برخی از کشورها وجود دارند که رژیم صهیونیستی علنا با آنها روابط دیپلماتیک ندارد.

این محافل افزودند مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با دعوتهای رسمی از سوی مقامات عربی و منطقه ای به این کشورها سفر می کنند.

از سوی دیگر یک مقام صهیونیستی  با بیان اینکه، مقدمات این نشستها از طریق شبکه های ارتباطی ویژه در دفتر نخست وزیر اسرائیل انجام می شود، گفت: بیشتر این نشستها در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انجام می شود.

به گفته این مسئول، این کشورها در افزایش همکاری و تبادل در زمینه های امنیتی و جاسوسی مختلف تمایل بسیاری از خود نشان می دهند.

منابع آگاه در ادامه گزارش دادند، این شور و اشتیاق کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای برقراری ارتباط با دستگاههای جاسوسی صهیونیستها حاکی از این است که این کشورها بسیار مایلند آمریکا از این فعالیتهای آنها برداشت مثبتی داشته باشد تا به حمایت خود از آنها ادامه دهد.

یک مسئول دیگر در سرزمینهای اشغالی نیز از افزایش 50 درصدی معاملات میان شرکتهای نظامی صهیونیستی و کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.

وی همچنین از معامله ای خبر داد که اخیرا میان شرکتهای امنیتی رژیم صهیونیستی و دو کشور عربی حوزه خلیج فارس به منظور بازسازی ساختارهای امنیتی در فرودگاه این دو کشور منعقد شده بود.

این مسئول در پایان اظهار داشت: در نشستهای امنیتی رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به موضوع سوریه و آینده این کشور پرداخته می شود.

به گفته وی، مسئولان کشورهای عربی مایلند رژیم صهیونیستی در بحران سوریه مداخله نظامی کند. از این روی این کشورها سعی دارند پیش از عادی سازی روابط به صورت علنی، روابط مخفیانه خود را با صهیونیستها تقویت کنند.