استاندارسیستان و بلوچستان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده توسط شورای تامین استان و شهرستان سراوان امنیت کامل در این شهرستان جاری است.

حاتم نارویی در گفتگو با مهر اظهارداشت: تمام نیروهای امدادی، اجرایی و انتظامی در استان و همچنین این شهرستان در آماده باش کامل بسر می برند و هیچ کمبودی در این منطقه مشاهده نمی شود.

وی افزود: وقوع زمین لرزه در شهرستان سراوان و توابع آن موجب زخمی شدن 5 نفر ازهموطنان ما شد که تعداد 4 نفر در حال حاضر در مراکز درمانی بستری هستند.

وی با اشاره به تعامل و آمادگی قابل توجه مدیران استانی افزود: همکاری مردم و مدیران در این شهرستان موجب شد تا ظرف مدت 20 دقیقه خطوط مخابراتی برق و شبکه آبرسانی که بر اثر زمین لرزه قطع شده بود به وضعیت عادی بازگردد.

ناروی گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر زاهدان، خاش، ایرانشهر، خراسان جنوبی و همچنین فرماندهی تیپ زرهی خاش در منطقه مستقر هستند و به کمک زلزله زدگان شتافته اند.

وی اظهار داشت: به منظور اسکان شهروندان و تامین احساس امنیت بر اثر پس لرزه های پیش بینی شده تعداد زیادی چادر در قالب اردوگاه در شهر گشت سراوان برپا شده است.

وی افزود: شهروندان سراوانی نیز می توانند به منظور استفاده از اسکان موقت از چادر های برپا شده در مراکز اصلی این که توسط جمعیت هلال احمر ایجاد شده است استفاده کنند.