تبریز - خبرگزاری مهر: با صعود تیم فوتبال شهرداری تبریز به لیگ برتر و مسجل شدن حضور تیم گسترش فولاد تبریز در لیگ برتر، فینال رقابتهای لیگ دسته اول باشگاه های کشور تمام تبریزی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال شهرداری تبریز با تساوی بیرون از خانه برابر تیم راهیان کرمانشاه و با توجه به شکست خانگی تیم استقلال خوزستان برابر فولاد یزد به لیگ برتر باشگاه های کشور در فصل آینده صعود کرد تا تعداد تیم های تبریزی حاضر در این رقابتها در حضور تراکتورسازی، گسترش فولاد و شهرداری به عدد سه افزایش یابد.

با تساوی تیم شهرداری تبریز برابر راهیان کرمانشاه، شاگردان فراز کمالوند با 47 امتیاز و تفاضل گل 13+ به عنوان قهرمان گروه "ب" به صورت مستقیم راهی لیگ برتر شدند تا با توجه به قهرمانی تیم گسترش فولاد تبریز در گروه الف، فینال فصل جاری لیگ دسته اول به اصطلاح تمام تبریزی باشد.

تیم استقلال صنعتی خوزستان جدی ترین رقیب تیم شهرداری نیز با 46 امتیاز به مرحله پلی آف صعود کرد تا برای صعود به لیگ برتر در این مرحله حریف تیم مس سرچشمه، تیم دوم گروه الف شود. تیم پیروز دو بازی رفت و برگشت بین دو تیم با تیم چهاردهم لیگ برتر مصاف خواهد داشت تا تیم برنده جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد.

در پایان هر فصل از لیگ دسته اول، تیم های قهرمان هر گروه با یکدیگر بازی می کنند تا تیم قهرمان مجموع دو گروه این لیگ شناخته شود.

تیم گسترش فولاد که از دو هفته مانده به انتهای فصل صعود خود به لیگ دسته اول را مسجل کرده بود، با جمع آوری 50 امتیاز قهرمان گروه الف این رقابتها شده بود.

تک بازی فینال بین گسترش فولاد و شهرداری تبریز تیم های قهرمان دو گروه لیگ دسته اول در تبریز برگزار خواهد شد و زمان برگزاری این بازی نیز امروز چهارشنبه 28 فروردین مشخص می شود.