رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه پاسخی از سوی IOC در خصوص اصلاح اساسنامه به ایران نیامد، گفت: هنوز پرونده بازی‌ همبستگی کشورهای اسلامی برای ایران بسته نشده است.

محمدعلی آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص بسته شدن پرنده بازی‌های کشورهای همبستگی اسلامی برای ایران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: اندونزی میزبان سومین دوره بازی‌های همبستگی اسلامی اعلام کرد به دلیل عدم آمادگی کافی، برگزاری این رقابت‌ها به تعویق افتاده است. ما در کمیته ملی المپیک منتظر اعلام زمان جدید این بازی‌ها هستیم و هنوز پرونده این پیکارها برای ما بسته نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال عدم برگزاری این بازی‌های وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم.

رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص عدم اعزام رشته‌های شنای 50 متر و بولینگ به بازی‌های داخل سالن آسیا، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود و همچنین محدودیت‌های مالی و افزایش قیمت‌های پروازهای خارجی، در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در حال بررسی هستیم تا رشته‌هایی که شانس مدال آوری دارند را به رقابت‌ها و بازی‌های مختلف اعزام کنیم. در همین راستا باید با حداقل نفرات و به صورت کیفی در بازی‌های مختلف شرکت کنیم.

وی در خصوص پیش‌بینی کمیته ملی المپیک از بازی‌های داخل سالن و المپیک نوجوانان، تاکید کرد: هنوز به صورت دقیق در این خصوص کار کارشناسی انجام نداده‌ایم.

علی آبادی در خصوص پاسخ کمیته بین‌المللی المپیک به اساسنامه اصلاح شده ایران و همچنین تایید و برگشت آن نیز گفت: تا روز چهارشنبه پاسخی از سوی IOC به دست ما نرسیده است، ضمن اینکه در حال تلاش و پیگیری امور برای برگشت هرچه سریعتر آن نیز هستیم.