مسئول كمیته پشتیبانی و تداركات بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، از اتمام چادركشی بخش‌های آموزشی، كودك و نوجوان و آمادسازی نهایی بخش گمرك برای دریافت كتاب‌های خارجی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، كاووس باریكانی با اشاره به پایان مراحل آماده‌سازی شبستان مصلی اظهار كرد: محل استقرار كمیته اجرایی نمایشگاه كتاب و همچنین جانمایی تشكل‌ها، با توجه به تغییر مكان بخش بین‌الملل و دانشگاهی تكمیل و آماده تحویل شده است.

وی ادامه داد: بخش بین‌الملل برای نخستین بار، به ضلع جنوبی خیابان شهید بهشتی منتقل شده و بخش دانشگاهی نیز در مكان سابق بخش بین‌الملل و در مسیر حركت به سوی شبستان مستقر خواهد شد.

مسئول كمیته پشتیبانی و تداركات بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران افزود: آماده‌سازی بخش گمرك نمایشگاه كتاب، برای تحویل كتاب‌های خارجی به پایان رسیده است. همچنین چادركشی غرفه‌های آموزشی و كودك و نوجوان، امروز به اتمام رسیده و اكنون، آماده تحویل به ناشران است.

باریكانی خاطرنشان كرد: مراحل اتصال برق و مخابرات نمایشگاه كتاب هم به ترتیب 80 و 50 درصد پیشرفت داشته است.

كتاب‌های بررسی شده ناشران داخلی، با هیچ مشكلی مواجه نبوده‌اند

مجید حمیدزاده، رئیس كمیته نظارت محتوایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، از پایان بررسی آثار ناشران متقاضی شركت در این نمایشگاه خبر داد و گفت: فعالیت این كمیته، همچنان در طول ایام برپایی نمایشگاه كتاب ادامه خواهد داشت.

حمیدزاده با اعلام این خبر اظهار كرد: تا امروز، هیچ یك از آثار بررسی شده از ناشران داخلی، با مشكل مواجه نبوده است.

وی درباره وضعیت نظارت محتوایی بر كتاب‌های خارجی نیز افزود: عناوین آثار بررسی شده در بخش ناشران بین‌الملل، تفاوت چندانی با دوره قبل نداشت و از این جهت، از نظر محتوایی نیز تایید شده‌اند.
رئیس كمیته نظارت محتوایی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران در ادامه خاطرنشان كرد: فعالیت كمیته نظارت محتوایی، در طول ایام برپایی نمایشگاه كتاب نیز ادامه خواهد داشت.

حمیدزاده در پایان یادآور شد: كتاب‌هایی که برخلاف چارچوب تمامیت ارضی کشور یا زمینه‌ساز ایجاد اختلافات قومی و هرج و مرج در کشور باشند، در بیست‌ وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه نمی شوند و با آنها برخورد خواهد شد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردیبهشت ماه سال 1392 در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.