وزیر امور خارجه عربستان در ادامه ادعاهای مانع تراشی سعودی در برابر حل مسالمت آمیز بحران سوریه، مدعی شد حل بحران سوریه از راه سیاسی امکان ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی مداخله جویانه و تحریک آمیز مدعی شد: با وجود دولت فعلی راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه وجود ندارد و برای تحقق راهکار سیاسی باید  نظام دیگری حکومت را به دست گیرد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز گذشته در واشنگتن با جان کری همتای خود برگزار کرده بود، در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از حمایتهای گسترده سعودی و متحدانش از گروههای مسلح در سوریه که امنیت و آرامش مردم این کشور را برهم زده اند، مدعی شد ریاض می کوشد به ملت سوریه یاری رساند تا بتوانند در برابر دولت سوریه بایستند.

از سوی دیگر حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر قطر نیز در راستای اقدامات تجاوزکارانه خود علیه ملت سوریه، گزینه نظامی را تنها راه حل بحران سوریه دانست.

خاطر نشان می شود قطر، عربستان سعودی و ترکیه  از آغاز بحران سوریه با حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریستها، تمام تلاش خود را به کار گزفته اند تا سوریه را به طور کامل از بین ببرند و شهروندان سوری را به خاک و خون بکشند.