اردبیل – خبرگزاری مهر: رئيس اداره فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي استان اردبيل از اعزام 270 روحاني طرح هجرت ويژه ايام فاطميه به مناطق مرزي و روستائي این استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام انور قاسمي در جلسه توجیهی اعزام روحانیون طرح هجرت برای ایام فاطمیه دوم در اردبیل افزود: تبيين سيره زندگاني حضرت زهرا (س)، ارتقاء سطح آگاهي مردم از مسائل ديني و تعاليم اسلامي، تبيين اهميت دفاع از ولايت و ضرورت پيروي از ولايت فقيه از جمله اهداف اجراي اين طرح است.

وی یادآور شد: براین اساس در ایام فاطمیه اول و با هدف گراميداشت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تعداد 120 نفر از روحانيون مستقر و طرح هجرت براي سخنراني به مناطق مرزي و روستائي استان اردبيل اعزام شدند.

قاسمي اضافه کرد: روحانيون اعزامي در اين ايام در خصوص موضوعاتي از جمله فاطمه شناسي، حجاب و عفاف، خطبه حضرت زهرا (س)، اخلاق اسلامي، تربيت ديني و .... سخنراني کردند.

وی زمان اجرای طرح اعزام ایام فاطمیه اول را 20 تا 27 فروردين عنوان کرد و بیان داشت: 150 نفر از روحانيون طرح هجرت نیز در ايام فاطميه دوم به این مناطق روستایی و مرزی اعزام می شوند.

رئيس اداره فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي استان تاکید کرد: این طرح نیز از 20 فروردين ماه جاری آغاز شده و تا 30 فروردين در این استان ادامه خواهد داشت.

وي عنوان کرد: روحانیون اعزامی در این ایام نیز به نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از ولايت، سيره اجتماعي حضرت زهرا (س)، تربيت فرزندان، تحکيم بنيان خانواده، سيره عبادي حضرت زهرا (س)، خطبه فدکيه، تفسير اجمالي سوره کوثر، عصمت حضرت زهرا (س) و ... تاکید خواهند کرد.