بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری 35 مسابقه کتابخوانی آنلاین و مکتوب در این استان برگزار می شود.

علی رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری 35 مسابقه کتابخوانی شامل 25 مسابقه آنلاین و 10 مسابقه کتابخوانی مکتوب به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی برگزار می شود.

وی برگزاری 20 مسابقه آنلاین کتابخوانی ویژه عموم مخاطبین، چهار مسابقه آنلاین ویژه نابینایان و کم بینایان و یک مسابقه کتابخوانی آنلاین تخصصی ویژه کتابداران را از جمله برنامه های ماه جاری عنوان کرد.

رحیمی اضافه کرد: همچنین در این ماه 10 مسابقه مکتوب کتابخوانی شامل پنج مسابقه مکتوب نویسندگی ویژه گروه های هدف دانش آموزان مقطع راهنمایی، دانش آموزان مقطع متوسطه، مددجویان و زندانیان، کتابداران و دانشجویان، یک مسابقه جدول کلمات متقاطع کتاب شناسی، دو مسابقه نقدنویسی ویژه گروه های هدف طلاب و دانشجویان و فرهنگیان، یک مسابقه خلاصه نویسی ویژه اصناف و مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات كتابخوانی آنلاين از طريق سايت شبكه كتابخوانان حرفه ای به آدرس www.booki.ir برگزار می شود و فایل منابع مسابقات نیز از این آدرس قابل دریافت است، تصریح کرد: این مسابقات از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

این مسئول در مورد فرم مسابقات کتابخوانی مکنوب نیز اظهار داشت: فرم مسابقات کتابخوانی مکتوب از طریق کتابخانه های عمومی سطح استان توزیع می شود و مهلت ارسال آثار نیز تا 20 خرداد است. به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی به نفرات برتر هر کدام از این مسابقات جوایز نقدی اهدا خواهد شد.