ارومیه - خبرگزاری مهر: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز خلق حماسه با فکر، اندیشه، تدبیر، مدیریت و نو آوری ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی ظهر پنجشنبه در جمع مردم ارومیه در مسجد اعظم این شهر در سخنانی با اشاره به سال حماسه سیاسی و اقتصادی اظهارداشت: همه ما مامور هستیم اسلام را به معنای واقعی آن پیاده کنیم همانطور قرآن می فرماید مسلمانان باید الگو و اسوه جهانیان باشند از این رو اسلام، قرآن و پیامبر مسئولیت سنگینی بر دوش ما گذاشته اند.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی، مقاومت مردم فلسطین تاسی گرفته از انقلاب اسلامی است ادامه داد: امروز ایران اسلامی در زمینه مبارزه با ظلم، اخلاق، دفاع و امنیت، الگو و اسوه سایر ملل دنیاست.

رضایی افزود: متاسفانه با وجود این موفقیت ها آیا در زندگی و اقتصاد الگو هستیم اگر چنین بود نباید امروز شاهد گرانی، بیکاری و تورم در کشور بودیم اگر در زمینه اقتصاد الگو بودیم نباید حتی یک فقیر خود در کشور وجود داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در حال حاضر با ابراز تاسف عرض می کنم عزت جوانان ایران اسلامی در سایه بیکاری شکسته و آنها آسیب پذیر می شوند.

رضایی عنوان کرد: هم اکنون وظیفه دینی و انقلابی ما است که دست در دست هم داده و مشکلات اقتصادی کشور را از سر راه مردم برداریم.

وی با تاکید بر اینکه دنبال ریاست کردن نیامده ام اظهارداشت: من آبرو و حیثیت خود را در کف دست گذاشته و وارد صحنه شده ام و با توکل بر خدا با تدبیر و دوراندیشی برای حل مشکلات کشور وارد صحنه شده ام.

کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر برای حل مشکل گرانی و بیکاری همه لوازم و عوامل از جمله نیروی انسانی، کارشناس و منابع در دست داریم و تنها شعار دادن کافی نیست باید وارد عرصه عمل شد.

رضایی با اشاره به خاطراتی از حضورش در جبهه های هشت سال دفاع مقدس گفت: آن سالها ما از وزیر و وکیل شدن گذشتیم و وارد جبهه ها شدیم و تا روزی که من دوباره وارد عرصه سیاست شوم 18 سال طول کشید هر چند هنوز هم غبار شلمچه و دفاع مقدس را با ریاست جمهوری عوض نمی کنم.

وی افزود: در حال حاضر مملکت در خطر است و جوانان ما مشکل دارند تاکنون نیز کارهای خوبی شده اما اشکالات زیادی هم وجود دارد و من مطمئن هستم به فضل الهی و با هدایت مقام معظم رهبری و هوشیاری ملت سالهای آینده نه تنها تحریم ها در ایران خنثی می شود بلکه ایران به شکوفاترین اقتصاد منطقه تبدیل خواهد شد.

دبیر تشخیص مصلحت نظام از شهیدان باکری به عنوان یک شخصیت جهانی یاد کرد وگفت: در سالهای دفاع مقدس وقتی به جوانانی مثل مهدی باکری میدان داده شد نه تنها حماسه هشت سال دفاع مقدس را خلق کردند بلکه امروز از شهید مهدی باکری به عنوان آبروی نظام در عرصه جهانی یاد می شود و امروز نیز در بین جوانان ایران اسلامی امثال شهید باکری زیاد هستند باید به آنها عرصه داد تا خود را به منحصه ظهور برسانند.